husmus &2 Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Her har det i det siste vært litt krisetilstand på godterifronten og jeg føler (igjen) at jeg er i ferd med å spise på meg svangerskapsdiabetes. Derfor så tenkte jeg å ta en liten undersøkelse i håp om at det noen som er verre enn meg der ute Her har det blitt stort sett sjokolade eller (og ofte OG også) potetgull hver dag :( Men jeg drikker broccolien min! hehe.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 spiser noe godishver dag,men ikke så mye som jeg gjorde før..ikke så godt lengre.. men spiser veldig mye frukt om dagene da
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Her går det i rykk og napp..noen ganger kan jeg spise litt hver dag i 2 - 3 dager, så kan det plutselig gå 2 - 3 uker før jeg spiser noe snop igjen.. men blir aldri mye i slengen da jeg fort blir kvalm..
MammaMø med to små Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 jeg spiser i rykk og napp, men når jeg først spiser, så spiser jeg sikkert for mye! men drikker en del brus da:( det blir hver dag!
Linnhost88 Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Det varierer veldig, men er grådig glad i søtsaker! I dag har jeg spist en skål med is, en kransekakestang og en skive med nugatti! Drikker en del cola, spiser julekaker, chips og divs godtri som nisseskum ganske ofte! Koser meg med det eg har lyst på og har gjort det hele svangerskapet! Er 28+0 og har lagt på meg 1 kilo! Var på ul på onsdagsmorgen og snuppa i magen har det kjempebra og er 1,2 kg! SÅ BARE KOS DERE!
Linnhost88 Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 INGEN TEGN TIL DIABETESEN... glemte jeg å si!
Nikki 75 Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Jeg har spist som en elg den siste uken. Julekaker er bakt, og frister masse, og jeg spiser potetgull og sjokolade, og vanvittige mengder mandariner, som jeg heller ikke kan tenke meg er så sunt i lengden... Håper dette ikke fortsetter, for da kommer jeg til å legge på meg sikkert 20 kg til før termin (har lagt på meg 7,5 kg og er 27+0 i dag)
mamma00 Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Hmm - tror du skal være fornøyd med å være heldig, men jeg er redd for at de fleste som spiser slik vil legge på seg ganske mye mer enn 1 kg på de første 28 ukene... Men kos deg du, det ser ikke ut til at du har noen grunn til å ta deg sammen! ;-)
mamma00 Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Hehe, tror ikke du skal frykte mandarinene, i det minste! ;-)
Fifrildi Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Spiser nok litt snop hver dag nå (julen er min svakhetstid uansett), men veier opp med å spise bra med frukt og grønnsaker i tillegg tenker jeg. Hvis jeg kjøper en pose marsipan varer den gjerne i 3-4 dager og det synes jeg er en helt ok mengde godt nå. Selv om jeg sikkert kunne vært flinkere og blabla. Det verste er jo om man driver og erstatter måltider med godteri!
husmus &2 Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. desember 2009 Godt å høre at jeg ikke er alene. Fra nå av er det full skjerpings. Jeg har merkelig nok kun gått opp 2 kilo så langt (20 uker) men det har ingenting med å gjøre selvsagt!
verdens heldigste mamma Skrevet 19. desember 2009 #12 Skrevet 19. desember 2009 Men mye viktigere enn din egen vekt er jo risikoen for å gi barnet diabetes type 2. Den økes betydelig ved stort sukkerinntak under svangerskapet. Sliter selv med å redusere snop-spisingen, men akkurat dette er en god motivasjon. Og å argumetere med at jeg kanskje spiste mye snop forrige gang og ikke fikk diabetesbarn, det holder ikke. Så mye statistikk kan jeg :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå