Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 jeg blir litt sjokkert når noen signerer med "pedagogisk leder", "barnevernspedagog" osv.. jeg syns dette er helt feil! jeg er klar over at mange gjør det uten at dette er tilfelle bare for å provosere ekstra eller fordi di tror at det dem mener skal bli mer vektlagt.. men jeg blir ikke imponert av innlegg underskrevet slik. jeg tenker med en gang at enten er det bare en tulletittel eller så er den personen veeldig dårlig i sin jobb. og er det ikke noe litt på kanten med loven? å bruke en sånn tittel for å sitte å provosere og debattere her inne mener jeg??
Tommage♀♂ Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Følger du med eller? I den tråden er det jo relevant hvilket yrke de har. Det var jo snakk om at det var forskjeller på assistenter og de med utdannelse. Når da de med utdannelse kan svare mot, er det evl greit å ta med utdannelsen? De signerer ikke med tittel for å provosere, men for å dokumentere. Du må jo ha et mindreverdighetskompleks som henger deg opp i dette.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 På kant med loven? Å fortelle hva slags yrke man har??
Aliena Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Det er vel ofte for å understreke at man liksom har peiling på hva man snakker om. For øvrig tror jeg at minst halvparten av de som signerer innlegg med lege, jordmor, pedagogisk leder osv ikke er det de gir seg ut for i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Jeg skriver kun under med tittel når jeg svarer utfra mitt fag. Det tror jeg faktisk de fleste gjør. Nå er ikke jeg barnevernspedagog eller ped.leder. Men helsesekretær med lab.arb. er jeg. Og når jeg svarer utfra dette, så signerer jeg med min tittel. Men det er ikke på kant med loven å signere med falsk tittel her inne.....
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 har bachelorgrad selv så har nok ikke mindreveridghetskompleks.. det jeg mener er følgende, og nå bruker jeg min tittel jeg vet, men kommer ikke med noen provokasjoner eller råd ifh til min tittel da. jeg er sykepleier. som sykepleier har jeg taushetsplikt også dersom folk forteller om ting som faller innenfor mitt yrke på fritiden, dette fordi folk kan komme til å fortelle ting eller spørre om råd privat og det har jeg ikke lov å flakse på bygda med. dersom jeg ser folk spør om medisinsk råd her inne og jeg svarer, svarer jeg som en privatperson, ikke som sykepleier. dette fordi dersom jeg svarer som sykepleier kan kanskje noen forholde seg veldig sterkt til det jeg sier. og det den personen spurte om kan jeg ha misforstått eller det er viktig informasjon som ikke er kommet frem i spørsmålet. dette kan jo da føre til feilbehandling. det innlegget som provoserte meg litt var en kommentar ang hjemmemødre som har barna hjemme underskrevet "pedagogisk leder". dette var hovedinnlegger. dersom jeg hadde vært veldig usikker på meg selv eller av en god grunn hadde barnet i barnehagen, feks at jeg selv var i en livskrise og barnet faktisk hadde godt av å få dekt noen behov av andre voksne, kunne jeg kanskje bli nervøs for å la barnet være så mye i barnehagen og holde det hjemme. noe som kanskje overhodet ikke da var det beste for barnet.dette er bare ett eksempel og gjelder ikke meg selv, da jeg ikke har barnehagebarn. men synes at dersom feks denne personen er pedagogisk leder burde tenke seg om hva følgene kan bli på internett. det kan faktisk være mennesker som leser innleggene her inne og som blir påvirket av slikt..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 jeg ville ikke signert med lab.arb her inne jeg.. greit å fortelle det man vet, men igjen som jeg skrev over syns jeg vi skal være litt forsiktige der..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #9 Skrevet 17. desember 2009 ofte de som signerer med anomym.. tildeler seg utdannelser de ikke har,, tror jeg. vet om sykepleiere, hjelpepleiere osv.. som jobber i bhg. de har fått tittelen assistent.. med de får fag arbeider lønn..
Gjest Skrevet 17. desember 2009 #10 Skrevet 17. desember 2009 He he Jeg tror innlegget du sikter til er bare tull.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er nyutdannet høgskolelektor, og undertegner gjerne med den tittelen. Er kjempestolt av min tittel og hva jeg har oppnådd. Det står skrevet over her at mange tilegner seg en yrkestittel uten at den er reel, men er det virkelig tilfelle? Uansett, jeg kan skjønne at det kan bli en etisk/moralsk debatt om dette, men jeg synes folk skal få lov til å undertegne med sin jobbtittel.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #12 Skrevet 18. desember 2009 Til 22.28 DDHHESVTRUNNNGHHIKLLLMMRRRRKPPAAIIIEEE Fra Skrivenissen Her har du noen store bokstaver og avsnitt som du kan bruke i neste innlegg. Det gjør det så mye enklere å lese det du skiver :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå