vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Fant ut at min kjære bruker 5 000 kr på meg (blir bursdag og jul i ett da), og nei, jeg snoket ikke! Føler litt dette blir mye penger da i julepresang.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Vi kjøper som regel ikke noe særlig til hverandre, heller noe vi har bruk for. Men i fjor brukte jeg 1500 kroner på en ipod til ham og følte jeg skikkelig slo på stortromma. Skal sies at dette også var oppveiing for en uteblitt bursdagsgave siden jeg spydde my guts out på den tiden. 5000 er mye, med mindre det er en tur som han også får være med på, eller det er spleiselag. Alt etter inntekt selvsagt - hos oss er det for mye )
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2009 synes det er altfor mye jeg også, og føler dermed presset til å kjøpe tilsvarende mye. Er forøvrig et bunadsbelte jeg får, så er ikke på noen måte noe han får glede av akkurat.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Kan aldri tenke meg at han forventer å få gave for tilsvarende beløp tilbake. Jeg forventer i alle fall ikke det når jeg gir noe jeg vet er litt i overkant (feks i fjor - jeg fikk ingenting, for det var det vi egentlig hadde avtalt). Økonomien vår er felles, så da hadde vi blitt ruinert, hehe :oD Dessuten hadde det spolert litt av gleden om han hadde følt det som et press. Bunadsbelte (med søljer da - pga prisen antar jeg) er jo supert!! Syns du skal være glad og gi ham gave for en fornuftig pris. En annen gang er det kanskje du som finner den ultimate gaven - som koster "for mye" :oD
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 jeg har brukt 750 i år! vi bruker heller mer på barna
Tante Gustava Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Bruker vanligvis å legge meg på rundt tusenlappen. Innimellom blir det dyrere, som f.eks i år som jeg har kjøpt massasjesete til stol for kr 2995,-. Må innrømme at dette også er ganske egoistisk, da jeg regner med at jeg kommer til å benytte meg av det minst like mye som han!
novembergutt <3 Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 i år har jeg faktisk brukt i overkant av 4000 når jeg tenker meg om. Da på jul og bursdagsgave. Er ikke vanlig at vi kjøper så dyrt til hverandre, men hvis det er noe spesielt så bruker vi gjerne litt mer, også hvis det er noe begge kan ha glede av
mer enn bare mor Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 Vi har "budsjett" på 1000 kr til hverandre, men i år kjøpte jeg for 3000.. Men da er det en ting han trenger, en frakk, og som skal brukes mye i jobbsammenheng....
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2009 Vet jo at han ønsker seg veldig en mobiltelefon da. regner med å kjøpe uten abonnement, og der er det jo veldig varierende priser. Regnet vel egentlig med å bruke rundt 1000 selv, og føler at det er en fornuftig pris. Og jeg blir jo veldig glad for det bunadsbeltet! Hadde liksom ikke ventet å få alt i en klæsj!! :-)
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 17. desember 2009 #10 Skrevet 17. desember 2009 Kjøper som regel noe vi trenger - kjøper ikke masse krimskrams for å komme opp i en viss sum. Vi har kjøpt oss nytt kamera til oss selv i julegave, trengtes absolutt. Mannen trenger noen nye bukser, så det skal han få. Og jeg skal få hårføner, hehe :-)
Mrs. Kaizer Skrevet 17. desember 2009 #12 Skrevet 17. desember 2009 Gaven til min kjære koster 2000 kr (gavekort på tatoveringssjappe) Det er egentlig dyrere enn vi pleier å gi. Pleier å holde oss på 1000-1500kr, synes det er mer enn nok.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. desember 2009 #13 Skrevet 17. desember 2009 jeg skal bruke rundt 1000kr i år å det hadde han tenkt til meg også.. men nå trenger jeg meg en skikkelig god og varm jakke så i år skal jeg få bergans boblejakken:) så han bruker jo en del mer på meg i år..
Mom2Two Skrevet 17. desember 2009 #14 Skrevet 17. desember 2009 Det blir bare en liten ting til å legge under treet. Vi skal på tur i januar, så det blir julegave fra begge til begge:-)
Plutta, prompen og mini Skrevet 17. desember 2009 #15 Skrevet 17. desember 2009 Vi bruker å unne oss en felles ting vi trenger istedet for. En liten oppmerksomhet for å legge under treet til ca 200 kr. I fjor f eks fikk jeg en nydelig nattkjole i sateng og blonder. 199,- Kjempefornøyd. Han fikk kalender for å henge i garasjen (hobbyrommet hans ) Bruker rundt 300 - 400 kr på hver av barna. De har alt de trenger ellers. Ikke for at vi ikke KAN bruke mer, men fordi vi prøver å lære barna at jula ikke handler om dyre gaver og om å overgå hverandre i pris.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. desember 2009 ja, er enig med deg der med bruk på penger på ungene. Nå er han ganske liten enda, men har ikke lyst til å skjemme ham bort når han blir større! Er jo andre ting man kan bruke pengene på.
erteposen + 4 Skrevet 17. desember 2009 #18 Skrevet 17. desember 2009 Vi har økonomi til det, men bruker sjelden mer enn et par hundrelapper på gaver. Jeg fikk en lap top et år, men det går jo av felles penger og innkjøpet var ventet. Bruker jeg mye penger på han er jeg helt sikker på at det er noe han virkelig vil ha, men stort sett så sikler vi etter akkurat det samme og kjøper noe på fellesen.
Gjest Skrevet 17. desember 2009 #19 Skrevet 17. desember 2009 Her er det felles økonomi og felles gave. Kontoene våre "står sammen" også; så hadde vi dratt korte på en gave hadde det nok blitt avslørt rimelig kjapt gjennom nettbanken Altså; hvor det ble handlet og hva det var. Vi kjøper oss som regel noe vi trenger/ønsker oss. Har ikke greid å bestemme oss for hva vi skal velge i år, eller om vi i det hele tatt har råd til å kjøpe oss noe som kan regnes som "luksus" og ikke "må ha"
Lille tripsi Skrevet 18. desember 2009 #20 Skrevet 18. desember 2009 ca 2000 kr, men varierer fra år til år, alt etter hva han ønsker seg og hva jeg har råd til, han er glad for alt og vi synes barna er viktigst...men i år skal han få radiostyrt helikopter (for vaksne he,he) noe jeg vet han blir overraska og glad for...gleder meg:)
sannamin* Skrevet 18. desember 2009 #21 Skrevet 18. desember 2009 Kjøper ikke noe spesielt til hverandre, noe småtterier. Men vi kjøper heller noe vi ønsker oss- videokamera- ny tv- osv. Noe til hus og hjem eller nå i år planlegger vi en sydentur/en opplevelsestur/spahotell osv. Vi vet ikke helt enda, men pengene er der.
Ugl@ Skrevet 18. desember 2009 #22 Skrevet 18. desember 2009 Ca 1000lappen denne Jula, men så har han fått lov å kjøpe seg gravemaskin i år til nesten 200 000 tross alt..pluss at jeg har kosta det nye kontoret vår nå i desember, handla inn det meste av materialer, møbler og kosta elektrikker.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #23 Skrevet 18. desember 2009 Ja da var han spandabel hi:) Mannen min har brukt 2000,- og jeg det samme.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #24 Skrevet 18. desember 2009 Hvis det er både bursdag OG julegave så er det jo ikke SÅ mye syns jeg da.. 2500 til hver av dagene.. Julegaven til mannen i år kom på 2700 kr fra meg, og 600 kr fra lillegutt
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #25 Skrevet 18. desember 2009 har pleid å ligge oss på 1000 kr før, og derfor jeg steilet litt på prisen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå