Gå til innhold

Hellstrøm er jo bare fantastisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror egentlig han er en "myk" mann, med et stort hjerte! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor han skal endre på mattradisjonene..bare tull det de nevnte,at det må endres på,ellers blir det glemt.

men jeg er ikke fan av han,liker ikke måten han fremstår på tv.

men maten hans er sikkert god den, som alle andre kjente kokker.

Skrevet

Jeg har smakt maten hans og den er fantastisk.

Han er Norges beste kokk, ingen andre med 2 Michelin stjerner.

Synes det er fint han gjør ting med sin vri.

Selv ville jeg valgt å prøve dette ut utenom juleaften for se om det er noe å bytte ut det "gamle" med.

Og hvor god tradisjon er det for eksempel at ca halve Norge servere rødkål og surkål ferdiglaget av Stabburet?

Skrevet

Utrolig bra poeng med Stabburet, gerbera (forøvrig bruker jeg Nora tror jeg? haha :oD). Man må jo ha sin egen vri. Jeg har ikke lyst på de kjøttkakene vi lærte å lage på skolekjøkken, jeg vil ha mine egne. For de er best :oD

Smakte forøvrig pinnestek som alternativ til pinnekjøtt og det var utrolig mye bedre. Tenk å slippe alle fett- og beinslintrene jeg sitter og sorterer bort fordi jeg syns det (fettet) smaker py :o) Men likevel få det gode kjøttet.

Ja til fornyede tradisjoner, hvis man liker det (men da må det jo prøves) :o)

Skrevet

er vel ikke snakk om god tradisjon, vi har alle vår måte å lage maten på, mye også pga ting man ikke tåler og slike ting.

jeg er ikke den som kjøper surkål/rødkål,så ikke skyt meg der.

fint han gjør sin vri,og egentlig tror jeg ikke så mange endrer på ting som en har gjort i flere år.

Skrevet

Forøvrig, hvis det var snakk om Hellstrøm som person så må jeg si jeg har fått mer sansen for ham etterhvert. Han er ekstremt forskjellig fra den typen folk jeg "faller for" (altså ikke i seksuelt/romantisk henseende, men mer som at man liker dem), men han har grodd litt på meg. Han er forresten personifiseringen av han skumle med knekk i knærne på et eller annet hotell som noen hadde en fantastisk artig tråd om (sebratruse??). I en litt mer fyllerørete utgave da - knekken i knærne er i alle fall inne :oDDD

Skrevet

nå tror jeg ikke at jeg har sett det programmet dere snakker om. men jeg syns også at hellstrøm er en artig skrue.

det ser ut til at han har stor lidenskap og respekt for det han driver med og det syns jeg er flott. - og ikke tror jeg han skremmer unge fra å bli kokker heller. tåler de ikke hans adferd, så tåler de ikke kokebransjen (ihvertfall ikke slik jeg kjenner den)

Skrevet

det er vel ikke normalt å skjelle ut personer,så de må løpe ut,for å grine?

det vil jeg si er respektløst for andre, er jo ikke snakk om dritunger heller, men en arbeidsplass.

og jeg tror opptreden hans er skremmede for mange,jeg hadde aldri søkt meg på en jobb,med en sånn sjef.

men jeg må bare få sagt,at jeg liker han ikke, så det er vel ikke så mye å diskutere da.

Skrevet

Tv-kokker generelt som vel legger på litt ekstra for showets skyld er fæle. Syns Hellstrøm er en engel sammenliknet med feks Gordon Ramsey - det lille jeg har sett av Hells Kitchen.

Skrevet

ja,der er jeg enig, han er ikke stort bedre..

men de skal vel tøffe seg, og gjøre seg bemerket på tv.

men jeg liker de litt mere rolige og trauste jeg da...hehe...

Skrevet

Håhå - da vet jeg hvem 5 nisseklemmer liker!!

Så tar me ein sjarlottlauk.... ;oD

Skrevet

nja, men da må jeg ha på tekst :-) for skjønner han ikke...hehe...

men er mange andre flinke, gode kokker,bare så synd de ikke er mere på tv, for jeg elsker sånn matprogrammer :-))

Skrevet

normalt er relativt, men jeg har sett det skje mange ganger ;)

noen av stedene der jeg har jobbet har vi hatt et så høyt arbeidstepo at vi ikke har tid til at folk er trege, late, ikke fungerer osv. jeg kunne aldri hatt en ansatt som ikke tålte helt direkte tale.

det blir veldig andeledes i forhold til en kontor jobb, foreksempel, der man setter seg ned og kan gi en lang forklaring på hva som er galt. hos oss er det som oftest mange hundre ting vi sier til hverandre vær dag og da må det være høy takhøyde. (som alt fra "gå i oppvaska", til "gjør det ordentlig!", eller "få opp farta")

helt personlig så syns jeg disse menneskene (av de få programmenne jeg har sett) fortjener direkte tale. de fikser ikke det de driver med, og man leker ikke butikk :)

selv om han selvsakt kunne roet seg ned litt, men det er nok ikke et uvanlig tempramang på han, til kjøkkenmann og være :P

Skrevet

jeg mener at det er forskjell på å gi ordre,og det å kjefte...

men ellers er jeg helt enig med deg :::) har heteronom julerompe

jobbet selv med dette i noen år, men aldri på det nivået som han oppfører seg.

Skrevet

hehe.. er det nå jeg skal si at jeg har fått en del til å begyne å gråte?

men det har alltid ført til det bedere og jeg har aldri fått noen til å begyne å gråte som ikke har vært enig etter på at det har vært en nødvendighet... hehee (blir utrolig dårlig og forklare dette sånn her... hehe)

jeg har jobbet med folk med hans temprament, men som regel så slipper de og møte på så udugelige folk, så da går det langt bedre :P

tror det ville blitt dårlig TV uten sinne, og det er vel der mye ligger kanskje?

Skrevet

sikkert bare hyl og grin der du jobber ;-)

neida, men ordre er greit,det må en jo skjønne,og kan jo ikke dikke-dikke på jobb, og tempo er viktig...

og hadde nok blitt dårlig tv ja, den serien skal vel etterligne han ramsey,så da må det bli sånn..

jeg likte han hellstrøm før,men etter serien...uff..hehe...

så har ikke sett så mye på det jeg da, heller ikke han andre.

Skrevet

ja, mye hyl og grin, sånn er det når man nesten bare ansetter småtasser, som ikke vet hvordan man skrur på en ovn en gang... hehe :P

kanskje vi skulle prøvd oss på et sånt program uten sinne.

sånn "nå syns jeg vi alle skal sette oss ned og snakke litt om hvordan vi vil ha det her på kjøkkenet" *med lys og søt stemme*

heheh... får mark av å tenke på det :D

men det er helt greit for meg at du ikke liker han altså... hehe

Skrevet

Her er vi helt enige, :::) har heteronom julerompe! :-)

Jeg startet min "karriere" i hotell- og restaurantbransjen, og det var ikke noe latmannsliv! Men jeg tror du må "elske" det for å kunne jobbe sånn.

Men jeg mener til dags dato at hvis jeg var arbeidsgiver og skulle ansatt noen, ville erfaring fra denne bransjen være utrolig positiv. Å jobbe som servitør ved siden av studiene feks, mener jeg er gull verdt.

Det må nå være 20 år siden jeg jobbet i bransjen, og at jeg da lærte å aldri gå "tomhendt", har gjort en del ting mye enklere og raskere. :-)

Skrevet

jepp, noen ganger glimter vi til med enighet... hehe

jeg elsker å jobbe på den måten og savner det veldig mye!

jeg syns det er en fin måte å lære seg å se helheten på og syns det er veldig gøy at det er så mange av de jeg jobbet sammen med som gjør akkurat det samme i dag, og som trives like godt enda.

Skrevet

Hehe, han skamkokte pinnekjøttet. Det hat jeg og gjort som en nygegynner tabbe en gang. Det smaker jævlig. Men er du ikke vant med pinnekjøtt så aner en ikke hvordan det skal smake. Hadde han vokst opp med pinnekjøtt vet jeg at han ikke hadde mishandlet den rette måten å lage det på! Men mannen må få ta seg ut og andre spise julematen hans!

Skrevet

Så på programmet hans i går, og selv gubben ble sittende under hele. Han nekter å se på han ellers, men nå synd han det var koselig.

Og tror nok at pinnekjøttet hans blir laget på en annen måte nå ja, ikke minst at han lager istede for hans mor.

Liker Hellstrøm jeg, morsom fyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...