LilleBanan blir storebror Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Begynelsen er grei: legg opp 3 masker og øk med 1 maske på hver p til du har 6 masker. Den er jo grei, er jo bare å øke sporadisk de tre neste pinnene. Men SÅ: så strikker du 3 masker (m) 1 kast i beg av hver pinne. What? strikk 3 masker? så kast. Jeg har da økt til 6 masker, kan jo ikke kaste etter tre da, hullraden skal jo være på sidene... Anyone? Blir såååå glad for hjelp
LilleBanan blir storebror Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. desember 2009 ps er teppe på skrått jeg skal strikke
Neijasså... Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Slik jeg pleier å strikke hullrad på kanten så strikker jeg en maske, tar så et kast og strikker videre til det er igjen en maske på pinnen. Tar så et kast og strikker den siste masken. Da har jeg økt med to masker på den pinnen. Kan det passe med oppskriften?
LilleBanan blir storebror Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2009 Oppskriften lyder slik: Babyteppe med hullrad: Legg opp 3 m. på pinne nr6, øk 1 m på hver p til du har 6m. Så strikker du 3 m. 1kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du nesten har brukt opp en bunt...... Jeg står fast der jeg plutselig skal strikke 3 m når jeg har fått beskjed om å øke til 6 på pinnen??
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Hullraden skal vere 3 masker innanfor kanten. Heilt nederst i spissen på teppet vil et då bli 3 masker - hull - 3 masker. På neste pinne blir det 3 masker - hull - 4 masker. Neste pinne: 3 masker - hull- 5 masker. Neste pinne: 3 masker - hull - 6 masker. Kvar gong du har snudd strikkar du tre masker. Så tar du eit kast (kastet gjer at du får ei maske meir + eit "hull"), før du strikkar resten av pinnen rett (ikkje noko kast i slutten av pinnen, det er berre i kvar begynnelse).
LilleBanan blir storebror Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2009 ååååh he he! tusen takk!!! Da skal jeg prøve på nytt. Din forklaring burde stått i oppskriften asså, for meg somikke er så garva
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Bra at du skjønte det no ) Lykke til med prosjektet, det er verdas besteste babytepper!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 Du har fått bra forklaring ser jeg. Et lite tips hvis du trenger strikkehjelp- på www.garnstudio.com fins det instruksjonsvideoer. Helt genialt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå