Gå til innhold

Dykkedama...


Trille me en liten en i magen

Anbefalte innlegg

Gratulere med tulla di!

Så koselig at du og stikker innom her av og til. Er ikke så mye liv her foreløbig.... Men, det kommer seg vel...

Merker selv at tiden ved dataen er blitt betraktelig mindre etter at Eivind kom til verden! Dagene bare flyr....

Kos deg masse nå i førjulstiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:) og gratulerer så mye med lille Eivind:)

Merker også definitivt mindre datatid med lille Amanda i hus:) Akkurat nå ligger hun å sover ved siden av meg i en vippestol som er i sovestilling:) Den fikk vi av tante og onkel og er gull verdt:) Siden hun er så liten, så kan hun jo ikke sitte i den enda, men så lenge den er i sovestilling, så kan hun sove i den når mamsen er på dataen:) Heldigvis er hun foreløbig veldig snill og gråter nesten ikk ei det heletatt, dette kan selvsagt forandre seg når som helst:) men vi koser oss:)

Dere da? Mye beøk og mas nå rett før jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her i huset er egentlig alt stille og rolig mtp besøk. Virker som familie og venner er opptatt med juleforberedelser, så det er kun de nærmeste som har vært innom og hilst på!

Men ettermiddagene er forsåvidt ganske hektisk likevel, siden vi har to jenter på 5 og 2 år. Det går i ett fra de kommer hjem fra barnehagen og til de sovner i 8-9 tiden. I tillegg er Eivind og litt mer "urolig" på ettermiddag/ kveld, så vi har hendene fulle;) Passer derfor greit at vi ikke har besøk hver ettermiddag av den grunn.....

Så over til spørretimen;

Hvordan er det med dere, er hun like rolig og sover like mye hele døgnet? Ammer du henne? Hvor lang tid går det mellom måltidene hennes?

 

;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hun er like rolig. Dvs. hun har begynt å si ifra mer når hun er sulten og ensom, men hun gråter liksom ikke i voldsom grad. Og når vi har besøk eller er borte så er hun jo stille og rolig, så kan ikke klage:) som førstegangsmor er jeg selvsagt litt mer bekymret enn jeg burde være, men når hun sover om natten, så sover hun gjern ebåde 6 og 7 tiumer før hun våkner o g vil ha mat. så enkelte ganger har jeg vurdert om jeg skal vekke henne... usikker der altså...v ja jeg ammer, veldig enkelt:) men det betyr jo også at man blir veldig låst:) enn du da? alle de samme spøsrmålene til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så deilig at tulla di er så rolig!

Kan heller ikke klage på Eivind. Stort sett er han veldig fornøyd. Men, han vet å gi lyd fra seg om det er noe han er misfornød med....og det er jo bra!

Han er blitt kjempestor! Veide oss på badevekten her en dag og fant ut at han veide 5500 gr!!!! ( 1 mnd var han da) Men, nå spiser han jo og hver andre time hele dag og kveld. På natten kan det variere fra hver 2 time til 4 timer. Føler meg til tider som et vandrende meieri...;)

Merker at han reagerer hvis jeg spiser uheldige ting som taco, løk osv. Så må være litt påpasselig med hva jeg spiser. Men, det er nå kun en kort periode i livet så det overlever jeg!

Det eneste nå er at han har litt kjedelig døgnrytme. Han legger seg sjelden før 02 på natten. Men, dette regner jeg med ordner seg etterhvert. Det er jo mørketid her vi bor, så ikke rart han ikke skjønner forskjell på dag og natt;)

Men, styrer han mye på natten, så sover vi utover dagen! Deilig!

 

Ang om vekking for å amme; Tror ikke du trenger det så lenge hun har en normal vektoppgang!! Og er du i tvil er det bare å gå innom helsestasjonen å veie henne og da høre med din helsesøster!

6 -7 timer sammenhengende søvn er uansett luksus!! Nyt det!

 

Fortsatt god helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...