Gå til innhold

blod i avføringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

innimellom ser jeg så vidt de er litt friskt blod i snuppas avføring.

Det er ikke mye, og hun sliter litt med magen om dagen i form av litt slimete, grønn bæsj...med da så vidt det er noe friskt blod innimellom.

Tok det opp med barnelegen i går, og han sa det ikke var noen fare så lenge det ikke var i hver avføring og så lenge det ikke økte med blodmengde.

greit nok...hun presser som gal og blir sprut rød i ansiktet de gangene det er spor av blod...så dermed sa han at det var små rift som ga blodet.

og var det friskt...var det bedre enn mørkt.

men allikevel liker jeg det ikke...og hønemor som jeg har blitt, faller jeg ikke til ro med et svar.

Spør derfor dere om deres erfaring...

help!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dakar, det er vondt med rifter pga hard mage. Er hun så liten at hun lever på kun melk eller har dere begynt med annen mat? Kanskje hun skulle få feks sviskemos i grøten 1 gang om dagen for å holde magen i gang? Eller en ts malt i melka? (noen får luft i magen av malt da. Ikke godt det heller) Jeg ville hvertfall forsøkt å sørge for at hun slipper hard mage en stund (haha, det er jo lettere skrevet enn gjort da) og om det ikke kommer noe blod da er hun frisk og fin:) Lykke til med jenta di

Skrevet

hun er 6 uker på lørdag....

Skrevet

tror jeg hadde prøvd med en t-skje sviskemos\saft. hør med helsesøster men jeg ga det til mine da de var 2mnd, for de var plaget med magen.

Skrevet

blir du beroliget hvis jeg sier jeg er sykepleier på gastro med.? og sier at det er helt normalt og ufarlig;)? jeg ser mange varianter av blod i avføring (desverre, æsj) litt blod pga hard mage er helt ufarlig og veldig vanlig.

som legen din sa, det blir små rifter, spesiellt hvis de presser fælt slik du sier datteren din gjør. men det er jo ikke heldig hvis hun er plaget av forstoppelse ofte.

får hun mme? vil si som januarbaby, prøv med litt sviskesaft. hør med din helsesøster.

Skrevet

hehe. Ja jeg blir litt beroliget da. Godt å høre fra fler.

Ja hun ammer, og har bra med melk. Og hun presser ikke fælt hver gang. Det er som regel de gangene det er litt spor av blod.

Men kan denne dårlige avføringa skyldes appelsinjuice og klementiner?

For når jeg tar av henne bleia og hun fortsetter å presse litt, ser en tydlig at det kommer syrlig "vann" som nærmest skummer ut stakkars.

Og jeg spiser liksom ikke noe annet jeg mener kan være årsaken..

Jeg innbiller meg også selv at hun har blitt sår pga veldig ofte avføring et par dager.

Jeg var veldig hard i magen selv, og spiste svisker. Og det var dagen etter dette at hun bæsjet og bæsjet og bæsjet.

Men tusen takk normaJean

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...