Gå til innhold

hvor engasjerte er fedrene?


gulterkult

Anbefalte innlegg

hei!

 

var på UL idag og vi skal ha en gutt!

hormonell som jeg er så klarte jeg å vri alt om til dårlig stemning etterpå, bare fordi far ikke er like oppspilt som meg...

 

blir sår på dette med at han ikke er like engasjert som meg...vet at det tar lengre tid med menn, det er ikke i deres kropp det skjer osv...

 

men skulle ønske han ville lese bittelitt om svangerskap osv...

 

hvordan er deres menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutt!!

 

Sambo leser heller ikke så mye om det på internett og sånn, men øynene hans lyste opp da vi var på ultralyd, og den gangen han kjente et spark.

 

Han har nok et litt annet syn på dette, mens jeg er mest fokusert på svangerskap og nyfødt baby i mai, tenker han mer langsiktig på hva han skal finne på med sønnen sin:) Tror det er bra at vi tenker annerledes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED GUTT!!

 

kjenner meg igjen i det å vri ting til å bli negativt!!

 

Her begynner det vel smått å gå opp for ham tror jeg. :) Vi har ikke vært på ultralyd, men han ville gjerne betale for å ta en privat før den i januar. Men kunne ønske han kunne skjønne litt mer om hvordan kvinnekroppen fungerer når man har noen i magen som spiser opp energien!

Kan godt hende han leser uten at du vet det, mye du kan lese på nettet nå ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

eg venter nummer fire og eg trur ikkje mannen min har lest ei side desse fire svangerskapa, men han viser interesse på ein annan måte. Tar seg meir av dei andre ungane når han veit eg er sliten, legg ei hand på magen når vi sitt i sofaen eller har lagt oss, hjelper meg med ting eg for tida ikkje orker sjølv og han har vore flink og hjelpe meg med babyen når dei er blitt født. Menn har ein annan måte og reagere på. berre vent til han kan kjenne sparka til baby utanpå magen din, da ser du nok at det berører han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommende pappaen til gullet i magen er trolig verdens stolteste! Han er helt i skyene og gjør alt han kan for at jeg og vår lille gutt i magen skal ha det bra. Selv om han ikke har lest all verden selv lytter han til ting jeg sier, og han husker veldig mye som blir sagt. Han husker på dagen hvor langt vi har og han elsker å snakke om den lille gutten og drømme seg bort i hvordan det kommer til å bli. Vi var på ul i uke 11, og det var veldig godt for an å se at det faktisk var et lite menneske inni der, og det økte hans interesse og engasjement. Ved ordinær ul denne uken ble det bare enda sterkere.

 

Pappaer er nok forskjellige de også (som oss) og ikke alle klarer å forholde seg til noe som ikke er tilstede. Heldigvis kan de bli fantastiske fedre likevel :-)

 

Kos dere videre! Snart er vel hele gjengen på maiklubben halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja - pappaen til barna mine har vel ikke vært sånn overivrig

leser og "gravid" pappa...han har tatt det hele med knusende ro og

det syntes jeg og er irriterende!! litt iver hadde vært nok...

skjønner deg godt der. men dette er 3 gangen, jeg beg. å bli vant til hans forhold til min voksende mage :)

 

jeg snakker masse med mine gravide venninner om sv.skapet og hva som skjer :) det er mye mer givende, enn å være sur på hans manglende interesse og entusiasme...

 

det er heldigvis ikke slik når den lille blir født, da er han helt solgt :)

han hjelper heldigvis også godt til her nå med de vi har og spes. nå i julestria...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, denne gangen er det ikke så mye overdreven interesse fra pappan sin side, hehe! men nå er det 2. gang, jeg er ikke så veldig i 100 jeg heller for å si det slik.... vi har en på 15 måneder som tar mye oppmerksomhet, så magen min er liksom noe sekundært.

 

første gangen leste mannen min, Verdens beste pappa av Per Asbjørn Risnes. den er utrolig festlig:) kjøp den til mannen din til jul, er ganske sikker på at hvis han leser den får han seg en god latter.....

og den er vinklet veldig fra ett manne perspektiv, en riktig bra pappa bok.

 

Ikke bli sur på mannen din, de er skrudd litt annerledes og kjenner ikke alltid den sammme boblende begeisringen. Du kan ikke tvinge han til å være mer engasjert, han gleder seg nok på sin måte, å bli sur er bare bortkastet energi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, superengasjert! Stilte opp 150% i første delen av svangerskapet med husarbeid når jeg ikke orket å gjøre noe som helst. Han gjorde ALT! Dro tilogmed ut for å handle det jeg hadde lyst på kl ti på kvelden. Etter UL sitter han bare og smiler, og er kjempeengasjert i navn og alt. I love it. Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis han IKKE hadde vært det :/

 

Tror forøvrig det ikke er så lett å få de til å lese om svangerskap. Min er som sagt superengasjert, men tror ikke han er interessert i fødselsbøker fordet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er kjempe interessert! Jeg har ikke hatt så mye overskudd til å lese noe bøker, bare litt å litt. Men han er starta med bok nr 6, noen faktabøker om det å være gravid, og noen humoristiske bøker om farskap. Han er kjempe opptatt av både meg og magen, tar seg mye tid til å kjenne og kose.

Han var å reiste når jeg var 12 uker på vei, da kom han hjem med bæresele som han ville at vi skal bruke når babyen kommer sånn at vi kan holde oss aktiv i lag:)

Var selv plaga veldig med kvalme i starten, å har fått bekkenløsning tidlig. Så har ikke hatt så mye overskudd, men han har tatt over rydding og vasking i leiligheta :)

Kanskje jeg bare er veldig heldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i huset er den kommende far helt i skyene.. hver dag når vi våkner / han ringer hjem fra nordsjøen så minner han meg på hvilken uke og da det er i svangerskapet..han har en sånn nedtellingsgreie på iphonen sin..spiser jeg noe uvanlig eller en ekstra skive sier han at det er nok littla som er sulten osv.. han leser på nett og sa på tlf igår at "morkaka er snart oppe ved navlen" etc ;)

jeg har gitt han ansvar for å lese tekniske spesifikasjoner på bilstol og nytt kamera som skal handles inn før jenta vår kommer og han googler og undersøker..

de første 14 ukene av svangerskapet slet jeg med voldsom trøtthet og lite matlyst og da fikk jeg teppe på sofaen, te, rista brødskiver etc.. i tillegg snakker han mye om hva som skal skje etter at jenta er kommet ut..alt littla og far skal finne på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke særlig interesse her. Med førstemann leste han (og jeg) masse faktabøker. Fulgte med fra uke til uke. Denne gangen er det lite eller nesten ingen interesse. Har ikke spurt meg om formen en eneste gang. Er ganske skuffet over det. Formen er fin foreløpig, men han kunne i det minste la meg høre at han bryr seg. I begynnelsen tenkte jeg iveren ikke var der fordi vi hadde en SA (i 12.uke) forrige forsøk, og fordi dette ikke var planlagt (angrepille funket ikke heller, noe jeg egentlig var litt glad for). Det gjelder litt for meg også, greide ikke glede meg ordentlig denne gangen før jeg var godt over "kritisk fase". Men fremdeles ingen særlig interesse fra mannen. Han var med på ordinær UL, og da lysnet han litt da vi fikk vite alt stod bra til. Lettet litt bekymringene mine også. Nå er jeg begynt å kjenne spark innvendig. Håper at når sparkene kan kjennes utvendig at han engasjerere seg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sambo har vist absolutt null interesse.. og det sårer..

vi har en gutt til på 3 år, og jeg får heller lite hjelp til han.

Det som er vondt å tenke på, er at sambo var 150 % engasjert første gangen, mens nå bare jobber han døgnet rundt, og lover bot og bedring..

 

Han har ikke tatt på magen min, og han ombestemte seg i siste liten, og villle være med på UL alikevel. og i går ( nyttårsaften ) så spurte han om jeg ville ha vin eller prit som naboen selger, før han kom på at jeg er gravid.. dette er veldig lite oppløftende, og jeg har blitt derprimert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter anbefalinga av Verdens beste pappa boka. Ga den til mannen min like før jul, og han satt i sofaen og småhumret hele kvelden. Den er som NormaJean også påpeker, skrevet av en mann for menn, og jeg tror den tilnærmingen fungerer bedre på de fleste menn enn info skrevet av kvinner for kvinner. Jeg har lest boka selv og synes den var hysterisk festlig i tillegg til at jeg lærte masse (er førstegangs, så alt er nytt).

Noen menn trenger litt mer tid på seg enn andre, men de aller, aller fleste ender opp med å bli supre pappaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å hver ukedag som dere skifter gravid-uke, altså feks hver lørdag for vår del,lese høyt for ham om den aktuelle uken? Fra internett eller de gratisbøkene man får. Da får han jo hørt litt uten så mye oppstuss.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var heller ikke interessert og leste ikke ved første svangerskap, selv om han fikk streng beskjed av meg å gjøre det. Men når gutten kom ut så ble han meget interessert. Dersom noen ønsket å holde babyen, så var det "nå holder jeg han".

De er vel ikke så interessert når de ikke kan kjenne følelsen av å være gravid selv.

Ikke bekymre deg. De fleste menn er nok slik, men det forandrer seg når babyen er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...