Elis84 Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Noen som vet om man må semesterregistrere seg og betale semesteravgiften når man skal ha permisjon i forhold til lånekassa?
Lykke ღprins&prinsesseღ Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Ja...Det tror jeg du må! Men ta kontakr med skolen du går på...Dette kan de
EmmelineVinter Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 For å få permisjon fra skolen trenger du ikke det, men for å få noen penger fra lånekassen må du det. I alle fall må jeg det. Har termin 6 februar, og får vanlig lån/stipend frem til da, så søker jeg om penger da. Eller er det permisjon i nedbetalingen du snakker om? Du mener fødselspenger ja. Står veldig fint forklart på lanekassen.no.
mammasnart90 Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Oi, nå ble jeg usikker :s jeg spurte på skolen om akkurat dette, de sa at jeg ikke trengte å betale semesteravgift.. men lurer på om jeg stikker bort på lånekassen å spør i morra for sikkerhets skyld ja! Trenger de pengene altså!!
Elis84 Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2009 Hmm.. På skolen sa de at jeg ikke trengte å semesterregistrere meg eller betale semesteravgiften når jeg skulle ha fødselspermisjon. Men lurer på hvordan det er i forhold til lånekassa, for pleier jo å få lånet når semesteravgiften er betalt.. Og det er jo vanlig lån som blir omgjort til stipend etter man har sendt inn skjema om at ungen er født.. Er så redd for å gjøre noe galt, sånn at de få pengene jeg har krav på ikke kommer.
mammasnart90 Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 er i samme situasjon. Jeg skal prøve å få prata med lånekassa i morga, så kan jeg skrive svaret jeg får her... regner med det er det samme for alle skoler.
ღMaritpusenღ Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Men lånekassen betaler vel ikke ut fødselsstipend før ETTER man har født uansett? Da må man jo sende inn et slags skjema til dem (jeg fikk dette skjemaet i posten samtidig som jeg søkte stipend i høst), sammen med kopi av fødselsattesten. De betaler jo ikke ut før de får denne informasjonen uansett? Så legger jeg bare med bekreftelesen på at jeg skal ha permisjon fra studiet - skulle jo tro de hadde mer enn nok av dokumentasjon da, trenger vel ikke betale semesteravgift til skolen bare for at lånekassen skal få beskjed om at vi har permisjon? Syns dette isåfall hørtes rart ut.. Men gi gjerne beskjed om hva lånekassen sier, dersom noen av dere får noen svar derifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå