Gå til innhold

Kuldegrense i barnehagen??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kom hjem i dag, fikk jeg vite at sønnen min hadde vært ute å gått med barnehagen i dag (de skulle på nissefest), og det har vært under 20 minus hele dagen!! Det synes jeg ikke er akseptabelt!!! Er ikke "kuldegrensa" på minus 10 eller minus 15??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste opererer med 10-12 grader, men den barnehagen barna mine går i nå har ikke nedre grense. De bruker sunn fornuft har de sagt og at det må medisinske årsaker til å ta spesielle hensyn(det har de ellers ikke kapasitet til). Så det varierer vel. Synest selv det er drøyt og velger på de verste dagene å holde barna hjemme. Men det spørs hvor langt de gikk med sønnen din i dag da, og om han ellers er frisk. Så får vi håpe han tålte støyten.

Skrevet

her var det 8 minus pluss kraftig vind så bhg valgte å holde barna inne. var ekstremt kaldt så jeg er glad dem holdt dem innendørs idag. var selv ute for å gjøre endel juleinnkjøp. det var en kald opplevelse! Det er selfølgelig ønskelig at barna er ute daglig men man må ta været litt i betraktning for det er jo meningen at dem skal kunne leke å ha det greit ute å ikke fryse seg fordervet.

Skrevet

I vår barnehage er det i utgangspunktet mellom -10 - 15 som er grensen avhengig av vindforhold. Men da er det også slik at det stortsett er de allerminste som er inne hele dagen. De største er ute en liten tur kanskje 30 min. Jeg syns ikke det å gå til en nissefest er så ille.

Jeg ville ikke reagert på om mine gutter hadde vært ute da. Tror det hadde vært mye verre om de gikk glipp av en nissefest de har gledet seg til lenge.

Det er ikke slik at normalt friske barn tar så stor skade av å være ute ei lita stund i litt kulde så lenge de er godt kledd og bruker kuldekrem. Noe annet er det med barn med luftveisproblemer.

Skrevet

Kommer vel an på hvor langt det er å gå? I dag valgte bhg å være inne siden det var -7 og blåst ute, noe jeg var veldig glad for. Men om de skulle gått en tur for å faktisk gjøre noe hadde jeg nok ikke hatt så mye i mot det. De kler vel ungene etter været så tror ikke min sønn hadde tatt skade av det :) Derimot hadde jeg vært relativt sur om de hadde hatt barna ute for å leke på måfå i -20.

Skrevet

Det er kanskje jeg som overreagerer da. De tok buss til nissefest, men gikk hjem igjen. Sønnen min har vært mye syk i det siste, og nå har han fått mer hoste. :( Dessuten klagde han over vondt på lepper og i kinnene i ettermiddag - ser at han nesten har forfrosset kinnene... Synes det er vondt å puste selv i 22 minus jeg!

Skrevet

kansje du burde ta det opp med bhg? 22minus er jo ikke akkurat en optimal temperatur uten ordentlig klær, da mener jeg mer enn ull å en utedress. ikke alle bhg som kler barna ordentlig heller å man bør jo smøres før man går ut i en slik temperatur.

Skrevet

Skjönner at du reagerer. 22 minus er ikke mye for de små å gå tur i...

Skrevet

Tenkte jeg skulle nevne det i morgen ja - det var ikke jeg som henta i dag. Regner med de hadde greit med klær på.. men sønnen min fortalte at han hadde blitt kald på fingrene selv om han hadde votter...

Uansett... ville bare høre hva som er normalt i andre bhg før jeg sier i fra. ;)

Skrevet

kan kanskje misforstås det jeg skrev. Mener å si at 22 minus er ikke noe særlig allright for de små å gå tur i :)

Skrevet

Her var det 8 minus og sinnsyk vind, vi flyttet nissefesten inn og var ute i 1,5 time bare. Vi har en grense på minus 10 i barnehagen jeg jobber.

Skrevet

Jeg sa i fra i barnehagen i dag, og hun jeg snakket med var helt enig i at det var for kaldt, og skulle bringe det videre. I tillegg kunne hun fortelle meg at sønnen min hadde skreket den siste biten til bhg - og det bruker han ikke å gjøre når han er på tur!!

Skrevet

Jeg jobbet i en barnehage i Oslo som hadde -10 som grense for de minste. Jobber nå på møre, her er det skjeldent kaldere enn -10, men det føles kaldere her når det er -10!

I finnmark og svalbard er barna ute i -20, men der bruker de helt andre klær! Der kan dem jo ikke være inne hele vinteren...

Skrevet

Jeg har aldri hørt at min barnehage har en grense for tempraturer.Men det er jo mitt ansvar som mor at mitt barn har med uteklær for lave tempraturer. Vi hadde nesten - 10 på fredag, og da var det superundertøy+fleece dress i tillegg til bobledress som gjaldt for mitt barn. Og om barnet ditt forfryser kinnene så burde du kanskje passet på at han hadde krem i barnehagen? I min barnehage smører de når barnet har krem i barnehagen.

Skrevet

Selvfølgelig har barnet mitt kuldekrem i barnehagen - han blir veldig lett sår i kinnene på vinteren, så jeg har gitt beskjed om at han skal ha det på med en gang det er litt kaldt ute!! Og selv synes jeg det er ganske stor forskjell på 10 minus og under 20 minus - jeg synes det er vondt å puste når det er under 20 minus.

Skrevet

Vil ikke si at det er litt forskjell heller,det er faktisk MYE,skulle nok tatt buss begge veier mener jeg da.

Sendte sønnen min på 8 år på skolen i 18 minus,syntes det var heelt på grensa også,men ville ikke ta ut lillemor på 1 år ut heller,så da måtte han gå,men jeg synes mindre barn skal slippe å være ute i sånn kulde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...