Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Altså, jeg er lærling i butikk, og har snart 5 mnd igjen av lærlingeperioden, butikkfag var forøvrig sistevalget mitt etter endt skole.. I det siste har jeg mistrivdes veldig, og føler meg bare brukelig Føler at både butikksjefen og daglig leder ikke liker meg, men kan jo ikke si det helt sikkert. For en mnd siden ble jeg tilsnakket fordi de mener jeg er for treg å legge ut varer, og den saken er jo grei. Jeg skjerpa meg. Idag fikk jeg vite at jeg hadde solgt øl/tobakk til en på 18 år og at butikken nå var fakturert for alderskontroll. Trodde jeg hadde vært streng nok, men tydeligvis en glipp fra min side. På kontoret idag hadde daglig leder og hun som styrer med papirarbeid tydeligvis planlagt hvordan de skulle fortelle meg det, det var ganske opplagt. Nå er saken den at jeg føler at jeg hele tiden er redd for å gjøre noe feil i jobben min, det gjør at jeg ofte føler meg ukomfortabel på jobb. Føler ofte at hvis det er noe som skjer ute i butikken som er galt er det min feil Ville dere ha bytta jobb eller? Har bare 5 mnd igjen.. Men føler det er så sinnsykt umotiverende å gå på jobb, særlig nå. Litt lei meg idag, og fortvilet..
Lilleleen Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Du har vel lov til å selge øl\tobakk til en på 18 år, da dette er aldersgrensen på det? Jeg ville prøvd å fått bytta, men er ikke lett. Har en lillebror som var i nesten samme situasjon som deg, bare at han var elektriker lærling. Han prøvde å bytte lærlingplass, men fikk det ikke til. Det var tøffe månder, men han fikk fagbrev til slutt. Så prøv å bytt sted, går ikke det, så bit tennene sammen og tenk at du ikke skal være der resten av livet. Du burde igjenomføre uansett, for det er jo kjedlig å ha kastet bort så mye og ihvertfall når det bare er ca.5mnd igjen. Hva du velger å gjøre etter dette er helt opp til deg, da har du uansett ett fagbrev du kan bruke senere i livet ) eller at det kan ha relevant betydning for det du egentlig har lyst til etterhvert. Masse lykke til ihvertfall )
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Ja det er lov å selge til en på 18, men man skal spørre alle under 23. Mange ganger er det ikke lett å vite hvem som er 23 og ikke..Blir sikkert vanskelig å bytte plass siden jeg er ferdig til sommeren, må vel bare bite det i meg.
Lilleleen Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Det er det ikke mange som gjør. Det er veldig vanskelig å se noenganger, ihvertfall på gutter. Prøv å bytt plass først, går ikke det så må du nok bare bite tennene sammen og tenke på at det er en ende på det )
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 skjønner at det er tøft nå. Men: Hvis du er ca 20-22 år nå, så vil det si at når du om fem måneder får fagbrev, da har du ca 45 år igjen av yrkeslivet ditt. Hva er vel skarve fem måneder. Du klarer å holde det ut, du kommer aldri aldri til å angre når du står der med fagbrev i hånden. Løft hodet, og si til deg selv; Ok, jeg tar kritikk, skal prøve skjerpe meg. Smil til sjefen og si det samme til ham/henne. Smisk og smil og arbeid for livet, så skal du se det går bra til slutt. Det lønner seg alltid å stå på for å nå ett bestemt mål. Og ditt mål er ikke langt unna!!! Lykke til! Et fagbrev er forresten verdt gull i disse dager!!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Tusen takk for fine svar da dere.. Til du som skrev sist; Ja, det var egentlig det jeg burde ha sagt til sjefen. Men jeg gikk plutslig i forsvarsposisjon og sa at jeg visste om flere andre som burde skjerpe seg når det kommer til legkontroll, mens sjefen sa at det bare var jeg som skulle sjerpe meg og at det kun var min bruker som hadde blitt tatt i legitmasjonskontroll..Dumme meg som sa det, Selvfølgelig er dette bare min feil, vet ikke hvorfor jeg sa de tingene.. Nå angrer jeg på at jeg sa det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå