Gå til innhold

Flere studenter som skal i permisjon i mars-10 eller rundt det?


Tessa-81

Anbefalte innlegg

Har dere søkt om engangsstønad og gitt melding til lånekassen? Jeg har ikke gjort det enda siden det stod at man måtte ha passert uke 26. Lurer og på om det er flere stønader eller noe jeg kan ha rett på som jeg ikke har fått med meg. Glemte be jordmor om en bekreftelse på min termin, holder ikke med kopi av ultralyd-skjema. Skal til jordmor i januar og burde nok hatt en bekreftelse før det og fått sendt søknadene avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også student. :-)

 

Man har ikke krav på annet enn støtte fra lånekassen og engangstønad (eller permisjonspenger fra jobb dersom man har jobbet ved siden av studiene). Man må opplyse lånekassen om man venter barn i løpet av året, men man kan ikke sende søknad om forsørgerstipen eller fødselstipend før etter barnet er født. Man må da sende inn fødselsattest til lånekassen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siste års sykepleierstudet.

Stemmer som -vektbaby, prinsesse 07 + spire sier. Vi studenter har krav på støtte fra lånekassen og engangsstønad. Engangsstønaden fra nav kan utbetales nå før fødsel. Stipendet må søkes om etter at barnet har kommet. I tillegg har du vell krav på barnetrygd 970 kr mnd?

 

Venter gutt 9 mars=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, søker man først om stipendet etter barnet er født? Hvordan blir det med penger rett før og etterpå da? Går man en måned uten penger eller ordnes det raskt? Tror jeg må ringe lånekassen etter jul og høre med dem. Engangsstønaden har jeg søknaden og alt klart, trenger bare en terminbekreftelse fra jordmor og ja, vi får og de 970kr mnd i barnetrygd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vanlig lån og stipend fra lånekassen frem til termin og etter det, men for at lånet skal bli til stipend (som det er de mndene man har fødselspermisjon) må man søke om dette etter at barnet er født. Noen kan også ha krav om forsørgerstipend. Det vil si at man får mer utbetalt enn det som er vanlig, også det må man søke om etter at barnet er født. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...