Gå til innhold

Brystpumpe.. Hva anbefaler dere? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Manuell eller elektrisk? Merke?

Noen som vet pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om pris...

men... hvis du skal pumpe mye anbefaler jeg elektrisk. hvis ikke går nok manuell greit :-)

Skrevet

Jeg har Avent philips, kan brukes både manuelt og elektrisk. Kjempepraktisk med den elektriske muligheten!!! Bruker den alltid.

Skrevet

Jeg fullpumpet (mini nektet å suge på puppen) og jeg brukte Medela Swing eller noe sånt.. Den var til leie hos babyshop. Den kan anbefales.

Skrevet

Skal du pumpe mye (jeg fullpumpet en periode) så anbefales Medela Symphony. Den får du leid på et apotek og du kan pumpe begge brystene samtidig og sparer mye tid,samt at melkeproduksjonen og pumpingen blir bedre når begge brystene stimuleres samtidig.

Hvis du ikke skal pumpe deg fullt så ofte, men likevel gjevlig anbefaler jeg Medela Swing. Den går på både strøm og batteri og er dermed veldig praktisk å ta med seg.

Du kan lese om Medelas pumper her: http://www.medela.com/ISBD/breastfeeding/products/breastpumpoverview.php

Skal du bare pumpe en og annen gang fordi du skal ut så kan du spare noen kroner på å kjøpe manuell pumpe, men du blir sliten i hendene av å pumpe manuelt og får som regel ut mindre melk. Jeg har selv brukt Avent sin her og den er praktisk med at den pumper rett i flaskene (hvis du bruker Avent sine tåteflasker).

Skrevet

Jeg skal bare pumpe en gang om dagen, og gi henne på kvelden i første omgang. Hun bruker mange timer på å sovne for natta, så helsesøster foreslo dette. I går kveld oldt vi på fra åtte til halv tre! :/

Hun er bare 4 uker så det går seg kanskje til etterhvert, men det er fryktelig slitsomt.

Skrevet

Hvis du har råd ville jeg ville investert i en Medela Swing ettersom det er en gang i døgnet og det lett kan vare en stund. Medela Swing koster rundt 1 200,- tror jeg det var. Med en manuell pumpe blir pumpingen lett et ork som du kutter ut. Med Medela Swing kan du slappe av og lese litt i et blad mens du pumper deg.

Skrevet

Jeg kjøpte Avent (manuell), fordi den var mye billigere enn elektrisk, og jeg visste ikke hvor mye jeg kom til å kjøpe den... Den ble kjøpt inn da knerten var en uke pga såre brystvorter. Jeg var veldig fornøyd med den, til deltidsbruk. Skal du pumpe mye må du skaffe deg noe som ikke kniiiiiirker så mye... At den var manuell var jeg egentlig fornøyd med uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...