Gå til innhold

Brystpumpee.. Hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Manuell eller elektrisk? Merke?

Noen som vet pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv vurtert dette opp og i mente!! :-)

Tror jeg har bestemt meg for Mendel Swing, elektrisk! Stod mellom den og Avent sin, men ble overbevist av en annen om at Mendel hadde bedre suge evne.... :-) I tillegg tror jeg det er lettere å få tak i nye deler til denne.

Hadde Avent manuell brystpumpe sist, fungete bra, men har hørt at det er mye lettere med elektrisk.

Har fortsatt ikke kjøpt.... Så hvis noen har noen andre anbefalinger tar jeg også disse med stor takk!! :-)

Skrevet

Jeg hadde Avent, elektrisk, som jeg solgte. Men jeg var veldig fornøyd med den sånn bruksmessig sett.

Denne gangen har jeg bestemt meg for å klare meg uten, kun pumpe som en gal på sykehuset og så får resten være opp til babyen. Forrige gang holdt jeg på å bli gal av å ikke gjøre noe annet enn å pumpe, amme, koke flasker, blande mme til den store gullmedalje. Så denne gangen har jeg allerede strøket én stressfaktor.

Skrevet

Medela kommer stort sett alltid ut best i test.

Skrevet

aldri hørt om medela, hvor får man kjøpt den da?

Skrevet

Jeg skal kjøpe medela swing denne gangen! hadde nuk håndpumpe sist.. skikkelig dritpumpe!!!!

Skrevet

Kjøpte Avent sin håndpumpe sist gang, den var slitsom og jeg fikk nesten ingenting ut, det var stress stress stress.

Så leide jeg en på Apotek 1, en elektrisk, og da gikk det så det suste, anbefaler den virkelig!

Skrevet

Medela swing uten tvil :-) Jeg kjøpte min på en helsekostbutikk, har hørt at alliance apotek selger medela swing. Jeg er kjempefornøyd med den, ble anbefalt den av ei venninne.

Skrevet

Har hørt mye bra om Medela sin, men aldri prøvd den selv. Jeg kjøpte en manuell Aventpumpe, den funket bra men det var utrolig slitsomt å pumpe manuelt. Ble mye mye pumping de første ukene så jeg gikk til innkjøp av den elektriske til Avent. Var veldig fornøyd med den:)

Skrevet

Jeg har ikke vært fornøyd med Medela manuell. Jeg liker Avent sin manuelle best. Jeg tenker at det er mere praktisk med manuell.De koster ca 500-600 kr. Jeg bruker pumpene når jeg er borte fra barnet. Dr. brown sin pume fikk jeg ikke noe ut med.Nå har jeg kjøpt en på apoteket i Sverige til 140 kr! Alle som har prøvd den som jeg kjenner sier den er fantastisk! Enkel i bruk og holde ren. Både Avent og Medela har mange deler.

Skrevet

Skriver under på Medela Swing.

Hadde ikke klart meg uten!!

Verd hver krone!

Skrevet

Jeg har tidligere anbefalt avent sin el. brystpumpe, men etter dårlig kundeservice fra avent, og med tanke på at jeg aldri har lest noe dårlig om medela så ville jeg gått for den. Hjelper ikke med en god brystpumpe hvis det skjer noe galt og avent ikke VIL skaffe de nødvendige delene! Jeg ville gått for elektrisk, og brystpumpe var uunværlig i hele ammeperioden selv om jeg fullammet hele tiden!

Den selges bl.a. på apotek (noen selger både avent og medela, noen bare ene merket). Boots apotek så jeg tilfeldigvis i dag solgte begge, medela tror jeg kostet 1199,- Babyshop selger også medela! ;)

Skrevet

Jeg pumpet for hånd med Avent sin, og det tok timevis! Denne gangen skal jeg kjøpe en elektrisk om ammingen kommer igang:-)

Se på finn.no for å kjøpe en. Mange som selger sine:-)

Skrevet

Jeg brukte Avent sin manuelle sist og var kjempefornøyd. Trodde jeg skulle bli sliten i hånda og armen, men når melka beg. å komme ut, så er det bare å pumpe bittelitt eller trykke saaaakte for å opprettholde trykket. Mer avslappende å ta det i eget tempo syns jeg.

Fikk låne medela elektrisk på sykehuset, ulempen var at jeg ikke kunne pumpe i riktig tempo/rytme, selv om det var innstillinger, og påkjenningen på brystvorten ble større siden den gikk inn og ut i motsetning til på Avent sin der jeg bare kunne opprettholde trykket slik at puppen var mer i ro. Fikk skikkelige sår på brystvortene av den elektriske, så vær forsiktig!!

Jeg hadde ikke investert i pumpe FØR babyen kommer, dette kan fint kjøpes av pappa'n dersom du finner ut på sykehuset at pumpe blir et must fra starten. Der finner du også ut om elektrisk er en nødvendighet siden du får låne på de fleste sykehus.

Skrevet

Er veldig fornøyd med avent sin manuell.Har brukt den til to barn.Blir ikke sliten med den

Skrevet

Pass på at dersom du kjøper (brukt) avent så må du få den nye typen uten BPA som lages nå. Husk også at de gamle flaskene er med BPA! Jeg ville hatt brystpumpen klar til fødselen, hvis jeg hadde det sist og hadde fått litt bedre oppfølging/opplæring med pumping i begynnelsen så hadde det kanskje ikke tatt 5 dager før melken kom, masse tårer og beskymringer første uken pga barnets vektnedgang, etterpå brytbetennelse og innleggelse på sykehuset igjen da melken kom for fullt! Jeg er takknemlig for at den er klar denne gangen! :) Noen barn sover mye i begynnelsen, min sov 24t i strekk nesten, og da trengst det en brystpumpe, like greit å lære seg med sin egen når du er på sykehuset tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...