Anonym bruker Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Jeg hater å klemme!. Jeg synes det er ekkelt at folk kommer helt oppi ansiktet mitt og skal gni sitt eget kinn inntil meg. Jeg får hetta! og, når folk jeg nesten ikke kjenner skal klemme.. da får jeg ihvertfall hetta! I familiesammenkomster tenker jeg alltid på dette med klemmene. Jeg sitter i bilen og gruer meg til velkomsten og avskjeden.. klemmer, klemmer, klemmer.. Men, naturligvis går jeg gjennom ritualet. Jeg ville nok blitt sett på som utrolig sær hvis jeg sa noe om det, eller jeg rakte fram hånden istedetfor kinnet. Det er jo sosiale koder som gjør av vi alle klemmer, og jeg ville helt klart skilt meg riktig godt ut om jeg gjorde noe nummer ut av dette. Da jeg var yngre (og mer rebellsk) sa jeg engang at jeg hatet å klemme, og spurte om jeg kunne få slippe (noe sånt) i en festsammenheng en gang, og det tok mange år (faktisk) før de aktuelle personene sluttet å fleipe med meg om det. Jeg kan jo skjønne det på en måte, men samtidig såret det litt, og lærte meg at jeg bare må bite tennene sammen og gå i flokk.. gjøre som andre.. Samtidig, det koster meg ikke lenger så mye som det gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå