Gå til innhold

Hva er normal innetemperatur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er så uenige her. Han synes det er passe med ca 20 grader. Jeg synes det er aaaaltfor kaldt. Når det er 20 grader her fryser jeg som en gal, tasser rundt med store tøfler, ullgensere, og det som verre er. Jeg er mer fornøyd når temperaturen ligger på 23-24 grader. Når vi har det sånn svetter mannen min regelrett, og ville helst sitte i boxeren..

Hva slags temperatur har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 22-23 passer meg utmerket :-)

Skrevet

"Tjue er bra for hue" er det noe som heter..

20 grader er nok en sunn temperatur - MEN .. jeg (personlig) "fryser ihjel" i 20 grader... og skrur nok opp litt til :o)

Særlig nå som er så kaldt - brrrrr.....

Skrevet

20 er for kaldt ja. Det fungerer kun når jeg er gravid og varmblodig. Sånn ellers må jeg ha minst 23-24 grader.

Skrevet

21-22 er behagelig, synes vi. Jeg holder på på å kovne når jeg er på besøk hos frysepinner som har 24+ inne.

Skrevet

jeg synes 17-19 grader er fint, og når vi står opp på morgenen er det ofte ca. 15 grader før vi får fyrt opp, svigers derimot liker å ha omtrent 27-28 grader inne og åpner aldrig dører og vinduer, såi er ikke helt enige der :v)

Skrevet

hvis man tenker helse så anbefales ikke innetemperatur over 22 grader...

"Innetemperatur på ca. 20 grader er det ideelle. Da pleier den relative fuktighet være ideell for slimhinnene våre. Mengde svevestøv er også mindre enn om temperaturen var f. eks. 23-24 grader.

Om natten er det uansett greit med lavere tp. på soverommet. Selv om vinteren er det bra med en sprekk på vinduet. 12-16 grader er en god sovetemperatur.

Hele året sikrer noe åpne ventiler at vi til enhver tid får tilstrekkelig frisk luft inne.

Vennlig hilsen barnelege Thor-Øistein Endsjø"

Fra naaf.no

Skrevet

Ved ovnen er det rundt 30 grader, og bortved veggen kanskje 18. Hva det er langs gulvlistene tør jeg ikke tenke på engang, men vi kan oppbevare drikke der og det har fin temp år vi skal drikke det.

Gammalt hus ja...

Ullsokker er fine greier, tjukk genser også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...