1 høne i haneflokken-født Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 vi startet med Minirin forrige fredag, han har vært litt våt i bleia hver morgen alikvel, men mindre enn ellers, vi har bare tatt 1 tablett, men fikk beskjed om å prøve med 2 etter 1 uke dersom det ikke var effekt så til dere som har prøvd ut Minirin, når merket dere effekten og måtte dere ta 1 eller2 tabletter for å få det til? gutten vår er forresten 7,5 år
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Henger meg på her... har selv en gutt på 6,5 år som bruker bleie på natten pga sengevæting... Og det er ett par uhell på dagen også...
1 høne i haneflokken-født Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2009 min sønn skvetter også på dagtid, men ikke slik at han må skifte klærne og at de er blaute, men kjenner lukta når han komme hjem fra skolen, så sender han for å skifte og vaske seg
rampete robin Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Minirin hadde ingen effekt på jenta vår. Tisset like mye på natta. Vi gikk til maturmedisiner som ga henne laserakupunktur på øret. Han sa at det ville ta 3 behandliger, så var hun tørr. Dagen etter 3.behandling var hun tørr. Hun var da bare 4,5 år, men sluttet med bleie på dagen da hun var 2 og gråt fordi hun ikke klarte å slutte på natta... Prøvde tissebleie m/alarm, vekket henne på natta og belønningssystem, men bare laserakupunkturen fungerte for oss.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Vi har prøvd ALT! Dobbel dose minirin, vekking, alarm ol. Han er nå 8,5 og tisser MYE hver natt. Utredningen på sykehuset viser at han har blørekapasitet på rundt 50ml hvor han skulle hatt ca 250 ml. Det sier seg selv at det ikke går da det jo produseres noe urin om natten. Årsaken var trolig at han aldri hadde tid til å gå på do fordi han var redd for å komme ut av leken ol. Når man konstant holder seg og "skvetter" av toppen slik flere av dere skriver trekker blæra seg sammen og blir læraktig (lite fleksibel). Så pass på! Urulogen anbefalta at han skulle gå på do hver annen time. Da skulle han først sitte og tisse, så reise seg, telle til 5, snu seg og tisse stående. Slik ville han tømme blæra skikkelig. Siste timen før legging skulle han ikke drikke, men gjenta tisserutinen hvert tiende(!) minutt. Dette var et helvete å følge opp, helt til jeg investerte i en litt dyr dykkeklokke som kunne ha mange alarmer. Når klokka piper løper han på do. Funker på skolen også. Siste timen før legging er vi sløve med. Fysj! Han er noe bedre og har bedre kapasitet, så om en stund kan vi prøve minirin igjen. ;Men dette tar tid, så vær obs dere som har sånne som aldri har tid til å gå på do!
Luna har født. Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Min sønn fikk minirin tidlig (5år) da han tisset ekstremt mye om natten. Jeg byttet på hele senga hver dag, dyne,pute,madrass...+stooor full bleie. Var helt fortvilt. Fikk dobbel dose minirin i 1 mnd, hadde effekt fra dag 1 og etter 1 mnd sluttet vi med beh, vært tørr siden. Nå har jeg en til...han er 6 men ikke like våt så jeg drøyer med behandling til ham. Husk at 10% av alle 1 klassinger er ikke tørr om natten. En annen ting er at dersom en også tisser seg ut om dagen skal dette fikses først! Kan ikke bli tørr om natten dersom de ikke er helt tørr på dagen sa helsesøster til meg... Har også hørt mange som har hatt veldig god effekt av behandling de har fått hos homeopat. Lykke til.
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 vi prøvde minirin til gutten vår da han var ca 5.5 år. vi var så optimistiske, og skuffelsen ble stor både for oss og ham da tablettene ikke virket. han var også av den typen som ikke hadde tid til å gå på do. var livredd for at de andre skulle ha det morsomt uten ham. så var også mye skvetting på dagtid. vi prøvde og være tålmodige med ham og forklare hvor dumt det var å gå å holde seg så lenge at det kom i trusa, og at det luktet av ham osv. da han fyllte 8 år, og fortsatt skvettet på dagtid, fikk vi plutselig nok. vi tok han for oss skikkelig og forklarte han diverse ting, og satte ting på spissen.vi gjorde en avtale med han, at om ikke han begynte å gå på do selv, så kom vi til å rope han inn hvert eneste kvarter når han var ute i lek. forklarte også veldig tydelig at hans skvetting og lukt kunne føre til at han ble mobbet. han var dessuten stadig sår på tissen. vi forklarte ham også at dette var en konsekvens av tissinga. og han måtte også dusje hver gang han skvettet, som kunne bli maange ganger per dag. vi var veldig strenge den dagen, men fant ut at nå måtte noe gjøres. og han var absolutt stor nok til å forstå. dette ble siste gangen han skvettet på dagtid:) han hadde alt å vinne på å gå på do:) samtidig ble han nesten tørr om natta. nå er han ni år, og er tørr nesten hver natt. av og til er det en våt flekk i trusa, men aldri mer:) han sluttet forresten med minirin da han sluttet å skvette på dagtid. men, det er selvfølgelig viktig at dere er sikker på om dette er noe barnet styrer selv. i noen tilfeller er det ikke sikkert barnet bestemmer selv over skvettingen, og da er det ingen vits i å være strenge foreldre. vi fant ut at gutten vår styrte dette selv, ved å følge med ham i forskjellige situasjoner: f.eks hvis han var med oss på hytta, skvettet han ikke. da var det bare oss, og han hadde tid til å gå på do, hvertfall nesten bestandig.... lykke til. vet det er slitsomt å opp om natta, å ha fullskift på senga. har ikke telling på hvor mange ganger jeg har gjort det selv.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå