Gå til innhold

Kattekvinner - eller andre med peiling på katteadferd:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk. I ett døgn. Jeg var oppe bare for å slippe ut og inn katten, pluss gå på do/hente noe å drikke.

Da jeg virkelig kom til meg selv igjen oppdaget jeg at katten hadde vært i sengen min der jeg lå, og tisset masse på flere steder rundt meg. Altså skvettet "rundt" der jeg lå. Hvorfor i all verden har hun gjort det? Hun er jo renslig og har aldri gjort i fra seg inne før?

Jeg registrerte at hun var i sengen min og snuste litt på meg og mjauet litt, men ikke noe mer enn det. Hun får vanligvis aldri lov til å være på soverommet mitt, men akkurat da jeg var syk, ga jeg blanke f...

Hvorfor tror dere hun gjorde det? Er hun selv syk, eller begynner hun å bli urenslig? Hun er ung enda, bare 2 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når katten urinerer på eierens personlige eiendeler er ikke dette et utslag av territorialatferd, men for å berolige seg selv ved å sette sin egen duft til eierens duft. Ved å koble sammen duftene på denne måten tenker katten at ”sammen står vi sterkere”

Skrevet

Hun gjorde det nok i beste mening.. Selv om det kanskje ikke virker sånn for deg.. :) Tror nok det var fordi du var syk..

Noen mener at katter merker at man er syk, og begynner å male til de tror at man er bedre.. :) Er derfor katter maler. Er nok litt overtro og da.

Skrevet

Om hun aldri ellers får gå på soverommet, så har det nok med at hun skulle gjøre det til hjemme. Ikke eie det, men det skulle høre til hjemmet på hennes måte. Og kan være at du lukter litt annerledes når du er syk, og der var litt fremmede lukter i tillegg til ingen lukt av henne der.

Ikke godt å si, men urenslig vil jeg ikke si at dette er et tegn på:)

Jeg vet bare med min kastrerte hannkatt at mitt soverom har han fryktelig lyst inn på. For der er forbudt område for ham. Han kan stå utenfor selv på dagtid og mjaue for at jeg skal åpne døren for ham;) Han håper, men vet egentlig at han ikke får lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...