Gå til innhold

Kan borettslaget gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i et av norges største borettslag med over 1000 boenheter. Trives godt her, men det er en ting jeg ikke forstår meg på... For en del måneder siden fikk vi et skriv om at borettslaget ville ha lagt nye steiner i alle oppgangene. For å gjøre det måtte de ta ned tørkestativet som er satt opp ute.

Vi er fire leiligheter som deler utvendig oppgang. Det er en liten trapp opp til en flate med steiner og så to leiligheter på bakkenivå som har platting utenfor og trapp opp til to nye leiligheter. På plattingen nede er det ikke noe annet enn to boder som vi fire deler og et tørkestativ som ser ut som det alltid har vært her.

Da vi fikk dette skrivet ble vi i oppgangen enige om at vi ikke ønsket å få nye steiner, men borettslaget sa vi måtte fordi de gamle var lagt skjevt. OK, men da sparte vi på delene til tørkestativet og satte det opp igjen selv senere.

Så en dag for et par uker siden kom det en vaktmester og sagde det ned igjen!! Jeg ble forbannet og spurte ham hvorfor. Han sa at borettslaget hadde bestemt at alle tørkestativer skulle tas ned. Jeg forstår ikke at de kan ha lov til dette, for vi eier jo leiligheten og bodene som står utenfor også. Da må vel vi ha råderett over hvordan det ser ut der ute. Andre folk har bygd plattinger og andre ting som fyller hele inngangspartiet, mens vi har BARE et tørkestativ.

Noen som vet hva vi kan gjøre med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...