Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden regnet antall måneder i 4 uker + 3-5 dager, og nå som jeg har fått endelig termin 22. april regner jeg med at jeg er 5 mnd på vei 22. desember.

Nå leste jeg imidlertid et innlegg med svar fra jordmor på Babyverden, og hun sier at det er 10 mnd i en graviditet (hver mnd har 4 uker). Altså er jeg godt på vei mot å være 6 mnd (24 uker), og ikke 5 mnd slik jeg trodde?? Er 22+2 i dag.

http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Jordmor-Monica/Utvikling/Uke-24-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjellige måter å tenke på, men det mest logiske for meg er nå å si den 20. desember at jeg har 3 måneder igjen til termin den 20. mars. Noe annet blir jo bare forvirrende, både for meg selv og andre.

Skrevet

Syns det 10 mnd greiene er tullete, for når jeg ble gravid i august og føder i mai er jeg jo bare gravid i 9 mnd....

Så jeg sier som regel hvor mange uker jeg er gravid og så rekner jeg mnd slik som dere sier over, syns det blir lettest :)

Skrevet

Se her:)

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Skrevet

Hmm.. Føler at dette er litt i tråd med forvirringen rundt hvilken uke man egentlig er i. Jeg er 14+3 i dag, og i følge min side her på Barn i magen er jeg da i uke 15. Andre steder heter det at jeg er i uke 14. Er det en fasit her også?

Skrevet

Slet også endel med det, men har kommet til enighet med meg selv om at hvis man er 14+3 så er man 14 uker på vei, men i 15. uke (i uke 15).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...