Gå til innhold

Kan virkelig hjertelyden/pulsen på fosteret si hvilket kjønn det er?!


Pregno

Anbefalte innlegg

Da jeg var hos jordmor sist hørte hun på hjertelyden å sa at det var ikke noen typisk jentepuls. Siden den hadde puls på 120 ett eller annet. Altså mente hun det var en gutt. Stemmer det her eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. jeg hadde aldri hørt om dette.. men i går var jeg hos legen, hun lyttet på hjertet og spurte om det er en jente jeg venter.. hun sa det hørtes ut som en jente... og det stemmer. Så det er nok noe i det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det kan stemme på noen men ikke alle..

men husk at når du hører hjertelyden kommer det jo helt ann på om bebisen er aktiv inne i magen eller ligger rolig i det øyeblikket du hører hjertet.

 

gutten vår i magen hadde 160 ca første kontroll. men nå er det nede i 130 forrige kontroll:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oss har det stemt iallefall...

 

Gutten vår lå aldri på mer enn 138 og jenta har ligget mellom 152-158.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok dessverre ikke si noe om d... er mest typisk, men et stort kanskje der... stemmer ikke på meg! vi så tissemann helt klart men lå på noe å 150 begge gangene jeg sjekka d hos meg... så d sier jente, jm trodde d var d men var nok feil...

 

og er jo sånn at d spørs på om ungen ligger urolig eller slapper av neddi der like før man sjekker også... ligger den urolig blir d høyere! også hørt om noen som har fått høre sånt og så var d et anna kjønn som kom t slutt... stoler mer på ul! men må vel bare vente t den kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud ja jeg husket under fødselen med jenta mi, da var pulsen oppi 190 på de verste riene:)

Det er tungt for babyen også å føde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hjertelyd og kjønn ser isåfall ut til å kunne stemme på oss selv om det har variert veldig fra kontroll til kontroll. Første gang vi hørte den i uke 9 var den på 140 eller noe så det var ikke så lett å gjette hva det kunne være, og sist var hun visst veldig aktiv og var oppe på 164. Ellers har det som regel ligget et sted mellom dette. På ultralyden var jm veldig sikker i sin sak på at det er ei jente.

 

Så det er som med oss også, hvis du akkurat har vært på en treningsøkt så er pulsen veldig høy. Og det er mange som mener at fødsel er noe av det tøffeste kroppen vil gå igjennom i løpet av livet, og det gjelder visst både for mor og barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...