j05-g07-fødeklar Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Dette er mitt 3 barn og er nå 19+5. Knerten i magen spreller noe helt enormt. Lå nettopp å så på magen og den hopper jo og danser. Ser den buler ut på sidene av og til. Jøje meg hvordan skal dette gå når ungen blir større og fyller ut plassen i magen....gnagsår tror jeg blir stikkorden. Kan ikke huske at noen av de to andre var så aktive. Huff tenk hvis jeg får en propell av en unge når den kommer ut Ja ja det går vel det også. Hvordan er aktiviteten i deres mager??? Jeg kjenner det sprellere døgnet rundt, så dersom jeg en dag ikke skulle kjenne liv nå så villle jeg blitt alvorlig bekymret. Kan legge til at jeg har kjent liv siden uke 14.
mamma med en i magen Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Hei... Dette er så koselig tema. Jeg er 27++ og han her er kjempe livat vært i mange uker og kjent han siden 10/11uker... Sånn aktiv han er nå har han vært lenge, kjenner han rundt i hele magen og lenge om gangen.. Sitter her og ser magen hopper nå, akkurat spist og drukket en kopp solbærtoddy... Jeg er med nr 2 forresten, har en gutt fra før..
Gjest Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 oioioi..jeg må si jeg er temmelig misunnelig,-selv om jeg vet det kommer fort nok. Jeg er like langt som deg, 19+6 idag og kjenner bare litt inni meg..men kan ikke se noe på utsiden..Det er tredje barnet og vi var på ultralyd på ons.-så jeg vet det masse liv der! -Men det er mannen min som jeg venter på at skal få kjenne på gutten sin..Det er han sin første. ååå, som jeg gleder meg til første gang han får kjenne på magen,-det blir så mye mere virkeligere da.
megoglille Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Vi har det svart på hvitt fra ultralyden "aktiv gutt" ;-) Han er enormt aktiv, har kjent veldig mye liv i flere uker nå, er 21+2 idag. Dette er 2. barnet og jeg har kjent liv siden uke 14-15, men bare litt "bobling" i starten. Utrolig morsomt på kvelden når magen hopper, da blir pappan også glad. :-)
pagoda m/ny spire Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 jeg venter også nr 3 er 21 uker. magen min danser og hopper når spira sparker kjempe gøy.. babyen er nok aktiv til at jeg ikke lurer på om alt står bra til inni der kan heller ikke huske de forrige to var så aktive, eller om jeg kunne se det uten fra så tidlig...men på slutten så det ut som om de skulle sparke rett gjennom, og ta snarveien
ønsker en liten en til Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Vår lille har ikke vært fult så aktiv enda, er 22uker. Hun har en veldig regelmessig rytme, sparker stort sett bare om morgene når jeg står opp og når jeg legger meg om kvelden og da er det gjerne bare et par spark for å fortelle at hun har det bra. (Eller hvis jeg gjør noe spesielt som å drikke et kaldt glass vann, nyse eller lignende, tror ikke hun liker å bli forstyrret slik :-) Men litt morsomt er at akkurat i dag har jeg faktisk kjent mye liv helt utenom det "vanlige", så det kan hende jeg kanskje òg vil komme til å merke litt mer fremover. Kan det forresten være en liten forskjell på om det er gutt eller jente en venter?
ønsker en liten en til Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Til tross av at hun ikke sparker så mye eller hardt enda, så tror jeg at jeg kjenner at hun snur seg en del?? Kjenner at det plutselig blir nesten litt trangere i magen, og at den blir helt hardt under navlen, for så å bli litt mykere igjen og normal. Og denne følelsen går rundt i magen, stort sett fra en side og til den andre. Dette skjer omtrent hver fjærde dag. Veldig rar og morsom følelse. (Kanskje den ikke vil være like morsom etterhvert som hun vokser, men nå klarer jeg i hvert fall ikke å la være å smile hver gang det skjer :-)
JKM09 Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Har ei livlig jente i magen. Full pupp mange gang for dagen (og natten)
MineMe Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Jeg kjenner veldig lite. Er nå 23+3 og merker kun litt "bobling" når jeg ligger stille. Samboern er veldig utålmodig og har lyst til å kjenne liv snart. Vet dere om det kan være det at morkaken ligger i veien??
MammaMø med to små Skrevet 19. desember 2009 #10 Skrevet 19. desember 2009 MineMe: det kan godt hende:) jeg har ikke foranliggende morkake,men morkake på yttervegg. det er stor forskjell fikk jeg beskjed om. har du morkaka på ytterveggen slik som meg så kan det godt hende du kjenner mindre liv gjennom hele svangerskapet uten at dette er noe bekymre seg over:) Lillegutt i magen sparker masse hver dag. til tider sparker han masse ned mot blæra, noe som gjør at jeg må skikkelig tisse;) noen andre som har det slik? at minsten sparker skikkelig mot blæra? at man kjenner sparkene rett nedover liksom? vi koser oss skikkelig mye og gleder oss nå bare til å kjenne liv utenpå
MineMe Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 Takk for info Merker veldig det du sier med å få litt følelsen av å akkutt måtte tisse. Kan føles ut som han treffer mot urinblæra (ikke akkurat tiden og nyse på da heller:) På bildene så viste de meg at benet hans lå veldig kort avstand fra blæra så hvis han finner på å strekke ut bena litt så treffer han vel blink. Veldig klar for å kjenne litt liv snart. Er nå 24 på uker på vei og er litt utolmodig. Kan man se på bildene hvor morkaken ligger? i forhold til dette med foranliggende og uttervegg plassering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå