mamman t go`gutta Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Mini og jeg har fått lus. De andre har sluppet unna, så langt. Første gang, så har noen spørsmål. Har tatt kur på oss begge, det sitter i håret ennå. Skal vaske det ut i kveld. Kan vi gå ut blandt folk da? Har tatt meg en feriedag, for å være med maxi på skoletur. Kan jeg ta med meg mini, tror dere. Vi skal være ute, og kommer jo til å gå med lue hele tiden. Har lagt puter, dyner og tepper ut. Det er -5 grader ute. Hvor lenge må det ligge ute??
OsloMor Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Jeg aner ikke, men stakkars deg. Alle i familien må ta kuren iallefall, ei jeg kjenner måtte ta flere omganger med kuren også.
Ugl@ Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Aldri had lus, men har jobbet på en skole der vi hadde noen lusetilfeller. Dra på skoletur dere :-) Ingen fare når dere har begynt kuren og skal gå med lue :-)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Gutten her i huset hadde det i fjor... Før var det slik at alle i huset skulle ta kuren, men nå er det visst slik at bare de som har lus skal ta den. Men følg nøye med på resten av familien! Det er vel også slik at du trygt kan bevege deg utendørs når du har starta på kuren. Og siden dere skal være ute med lue på bør de i alle fall gå bra! Ikke helt sikker på hvor lenge dyner osv må ligge ute jeg, men tror jeg la bamser og sånt i fryseren over natta.
Marbella Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Aldri hatt lus...men det nytter vel ikke og bare ta kur?? sengtøy,børster,luer div div må vel vaskes....også før jul-stakkar deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå