Gå til innhold

Mye omgangssyke rundt omkring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal tro om det er noen "epidemier" av omgangssyke rundt omkring på Østlandet nå, eller er det bare spredte tilfeller her og der? Vil så gjerne slippe denne sjauen nå rett før jul, i spesielt når vi får julegjester som skal være hos oss hele jula. Er jo såå typisk at omgangssyka kommer snikende midt i julestria. Hvorfor gjør den alltid det mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det kastet over meg på tirsdag, har fremdeles ikke noe apetitt og vondt i magen. Fikk omgangsyke i julen for to år siden,det var helt forferdelig, hele julen ble ødelagt. Så er litt glad for at jeg fikk det litt tidligere nå ! :)

Skrevet

En datter i huset har hatt det to ganger i det siste. Gubben har fått det. en av min manns unger har det, men er ikke her denne uken. Holder med gubben som er syk ;)

Skrevet

Jeg blir kvalm bare jeg leser ordet omgangssyken.

Skrevet

Nå er det heldigvis blitt kaldt her. Og det skal holde seg sånn, og da bruker det ofte og bli litt mindre av sånt..ER liskom i brytningen mellom varmt ogkladt vær at slike basilusker ofte slår til...Dessuten, selv om vi har berget for omgangssyke, har vi alle hatt noe alla influensa, og jeg skal til lege for 2.gang pga høy temperatur og ikke helt ok i kroppen samt småforkjøla..Helt siden medi september..VI fortjener ikke omgangssyka nå nei :o)

Er LVREDD denn..Og foretrekker og gå resten av livet som nå fremfor en natt/dag med spying....Nesten...

Skrevet

Huff, nei, håper ikke det.

Her har det blitt sååå mye bedre etter at de startet med svineinfl.-reglene sine De vasker hender veldig mye, så jeg har ikke hatt syke barn i det hele tatt.

Vesla begynte i bhg i høst og her ikke vært syk i det hele tatt, noe som er litt rart siden hun sliter med astma.

Ja, til at de følger samme regime når svineinfl. har roet seg : )

Skrevet

Ja, det er verre en (nesten) alt annet :-/

Men går heldigvis fort over.

Skrevet

Nå har jeg via Facebook fått bekreftet at det mildt sagt FLORERER med omgangssyke på barnehager og skoler i hele kommunen..:o( Og vi som MÅ ha ungene i barnehage og SFO 22.desember..Hadde fredag (i morgen) vært siste dag, hadde vi kunnet ungått spysyka til juleaften ihvertfal...Mest sannsynlig vært ferdig alle mann til da.....VI har de siste 5 ganger vært feridg hele familien på 4-5 dager.......Hadde holdt akkurat det..

Jeg er skeptisk til å bruke sterke ord som angst og depresjon..Men jeg tror jeg har angst for å spy og TROR jeg kommer til å bli deprimert om jeg ligger med det på juleaften...ELler noen andre av de som skal komme til oss på middag.....

Skrevet

Angst for å spy er sikkert og vist.

Jeg tør aldri å spekulere når vi evnt skal få det, eller når det ikke passer å få det. For da får vi det garantert.

Men her er det også mye som går nå.

Mannen min og jeg hadde skikkelig magevondt forrige uke, men ikke oppkast eller diare heldigvis.

Håper vi slipper. Men får vi det så gjør vi det. Husker hver gang det er i hus at det ikke er så ille som jeg frykter, men gruer meg like mye hver gang for det...

Skrevet

Og det verste er at jeg alltid får det verst..:Er ikke kødd en gang..Jeg spyr alltid i minimum 8 timer (minst 6-7 tømminger), ofte et lite døgn, og jeg har stoer magesmerter og får migreneanfall underveis...Og jeg bruker 2-3 døgn på å begynne og spise noenlunde normalt igjen..

Ja, ja...Bli slank til juleferien er over i såfall.........Selv om det bare er pupper som forsvinner og ribben som vil bli synlig.......SÅ kan jeg ihvertfall si at jeg ikke har lagt på meg i jula.......

Mann og sønn får som regel bare diare i et lite døgn, og jenta kaster opp 1-4 ganger.....Glad på deres vegne, men lite medlidenhet og få..De tror jeg faker....:o( Nå kommer jeg til å gå og "Kjenne" hver dag frem ti ljuleaften er over for å kjenne om jeg får det...Ikke noe og gjøre med det uansett, og jeg oppnår bare evt og få sorgen to gang......Men vanskelig og gjøre noe med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...