Gjest Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Har ei jente på 8 mnd som skal opereres for det rett over nyttår, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg :/ Noen som har noen erfaringer å dele?
Neijasså... Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Min ene jente ble født med ASD (og VSD), men slapp heldigvis operasjon pga at det grodde sammen selv. Men - av de jeg kjenner til som har hatt operasjon så har det gått veldig fint og tror de kan leve helt som vanlig (usikker på om de må ha endokardittprofylakse ved tannlegebesøk etc eller ikke, men det er i så fall peanuts). Det går helt sikkert fint med jenta di også, lykke til! )
Gemini77 Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Jeg har en datter som er opertert for VSD. Vet ikke helt forskjellen...? Hun ble operert da hun var 3 uker gammel, og det gikk helt fint. Var mange barn under 1 år på avdelingen som ble trillet rundt i vogner som hadde blitt operert. De kommer seg jo veldig raskt selv om man må ligge på sykeshuet et par uker for observasjon etc. Ingen hyggelig opplevelse, men Rikshospitalet er veldig flinke og vi følte oss veldig trygge. Lykke til!
Denice Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Hei! Min datter fikk båvist asvd (eller var det avsd) på sin 5-årskontroll. Hun ble opperert på rikshospitalet i mars i år og det gikk over all forventning! Operasjonen varte 2 timer mindre enn de anntok og hun var oppe å "jogget" i koridoret etter halvannet døgn. Nå vet jeg at det er forskjellig fra operasjon til operasjon og jeg vil annbefale deg å skrive ned de spørsmålene du har...nå før operasjonen og også mens dere er innlagt. De har en person som du kan spørre og snakke med der inne og det er godt å ha. Jeg skrev også dagbok mens jeg var der inne og den er fin å ha nå. Forklare for frøkna hva som skjedde og hvordan det var for både henne og meg... Vet ikke om dette hjalp deg så mye men...om du vil, er det bare å sende meg en PM..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå