Gå til innhold

Alenemor og student..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går voksenopplæring, allmennepåbyggning, og tar 4 fag i år. Dette utgjør 60 %. Jeg mottar stønader som aleneforsørger (OS, forskudsbidrag, barnetrygt, kontantstøtte, tilsynsordning og husbanken). Men jeg får ikke noe støtte for jeg er student, og går på skole.

Har søkt i lånekassen, på lån og stipend - men fikk avslag!?

Fikk også avslag på utdanningsstønad, fra NAV.

Så nå går jeg alltså i minus, jeg hadde virkelig regnet med at jeg skulle få noe ekstra kroner da jeg begynnte på skolen. Da jeg har mye mer utgifter nå. Både til buss, skolesaker, pc, skriver, sekk, barnepass +

Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få regnestykket til å gå opp.

(Ikke tro jeg ar av type alenemor som forventer at jeg skal få alt av penger dyttet i fanget, det er jeg ikke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du brukt opp din rett på studielån? lånekassen?

Skrevet

Er litt usikker nå, men jeg tror det er slik at man ikke får stipend/lån dersom man går vgs og mottar overgangsstønad. På høgskole er det annerledes. Så neste år blir det bedre da, om det var til trøst? Skjønner det er kjipt.. :S

Skrevet

Tusen takk for svar. Har aldri mottat lån fra lånekassen tidligere, bare stipend da jeg gikk på vgs (Fikk borteboerstipend).

Neste år ja.. Da skal jeg ta de to fagene jeg ikke kunne ta i år! Så noe høyskole blir det ikke ennå, før om 1 1/2 år.

Kanskje jeg skal vurdere / må finne meg en jobb? Men da må jeg få mini i bhg, og finne meg en 8 - 16 jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...