Pærefrø Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Har ei datter på snart 6 år. I pakkekalenderen hennes så er det masse jenteting og da selvfølgelig rosa... ho er veldig rosa av seg, eller var... Men så nå de siste dagene så har ho nesten kasta pakkene veggimellom, jeg liker ikke sånn, jeg liker ikke kalender osv Og barbie har stått høyest på ønskelista det siste halve året... men NÅ, nei, skal ikke ha noe barbie, jeg liker det ikke og alt sånn der. Har jo mest lyst til å ta fra ho hele pakkekalenderen, men sikkert ikke no bra alternativ det heller... har jo brukt en stund på å få tak i alt og pakke det inn.... Noen råd eller innspill?
Tommage♀♂ Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Si at om hun ikke liker kalenderen så fjerner du den. De som ikke takker pent for gavene får ikke flere gaver her i huset hvertfall. Du skal se den raskt kan komme på plass igjen=)
~sjiraff~ Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 I dag var supersnupp for første gang misfornøyd med sin gave. Surmula i sakkosekken sin. Fortalte på en pen måte at man uansett takker for gaver (fornøyd eller ei) og om hun ikke ønsker julekalender så kunne vi godt ta den ned. Sikkert litt vel strengt, men i en alder av 5 år bør hun lære seg å skjule misnøyen sin litt bedre og vite at hun uansett skal takke for det hun får.
Pærefrø Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2009 Så da er jeg ikke slem om jeg sier at ho ikke får flere om ho ikke slutter med det tullet? Får se åssen ho tar det i morra... Kutter ho ikke ut, så er det rett ned med kalenderen godt å vite at det ikke bare er mine som er sånn
Gjest cunning stunts Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Eldste prøvde den der en gang den alderen. Da var det plutselig ikke kalender de neste dagene. Det skjedde ikke igjen.
Vipsenmamma Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Min 5-åring sa fra allerede for to år siden at hun heller ville ha sjokoladekalender enn pakkekalender. Så da droppet jeg hele styret med å finne 24 dilleting og kjøpte en grei sjokokalender. Det samme sjekket jeg ut i år på forhånd før innkjøp av noe. Hadde hun vært misfornøyd med kalenderen nå hadde jeg fjernet hele og heller spart de små pakkene til noe annet. Små gaver eller premier til en annen anledning. Det er en overgang mellom 5 og 6 år hvor mange jenter går vekk fra rosa dill og over til andre farger og leker, det har jeg merket på flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå