Gå til innhold

Hvor mange keisersnitt kan man ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for ti måneder siden. Ble lagt i narkose og sydd i to timer etter fødsel, da det gikk fryktelig fort og jeg dessverre revnet veldig mye. Er nå redd for at det samme skal skje igjen. Vet ikke om jeg tør føde vaginalt igjen..det går vel kanskje bare raskere nå?!

Ønsker meg mange barn.

Er det sant at det er en "begrensning" på antall keisersnitt? Evt. hvor mange barn er "grensen" på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fire og jeg har hatt keisersnitt på alle fire.

Barna har vært store og jeg har et veldig smalt bekken så det har alltid blitt planlagt av legen at jeg skulle ta det. Har aldri bedt om det selv.

Tror virkelig ikke det er noen begrensning på dette.

Skrevet

Det er veldig individuelt og sikkert avhengig av hvordan såret gror? Har tidligere hørt at de tok maks tre, men at de nå sjekker litt nøyere hvor mye livmora tåler i hvert enkelt tilfelle.

Skrevet

Jeg har født 2 barn med ks. Første for 2 år siden, og nr 2 for 3 uker siden. På utskrivningssamtalen med legen sa hun at om det ble nr. 3 på meg så ble det automatisk nytt ks. Hun sa også at ks nr. 3 var helt greit, men at jeg skulle argumentere veldig godt for meg om jeg skulle ha nr. 4 også. :-) Forsto det slik at det hadde noe med hva livmoren tåler. Kan hende dette er individuelt fra sykehus til sykehus, men dette var beskjeden jeg fikk på SUS (stavanger)

Skrevet

skulle du bli gravid en fjerde gang kan de ikke tvinge deg til å ta abort. Råde ja, men hvis du vil ha barnet blir det regnet som et risikosvangerskap.

Skrevet

De anbefaler ikke fler enn tre, kanskje fire. Men selvsagt kan jo noen bli gravid uten at legen anbefaler det.

Jeg har nå hatt to planlagte keisersnitt og fikk beskjed om etter det andre at livmorveggen min var så tynn at det er fare for ruptur. Jeg kan muligens ha et keisersnitt til men da må det tas noen uker før termin så livmoren ikke sprekker.

Skrevet

Etter mitt 2. ks sa legen at hvis jeg skulle ha nr. 3 så ble det automatisk ks og at jeg da vil få tilbud om sterilisering fordi jeg ikke kan ta flere ks.

Skrevet

du blir vel ikke akkurat tvangs sterilisert, eller at fosteret ditt evnt blir tvangsabortert. Men legen anbefaler vel det som er tryggest så det er på eget ansvar om du velger å bringe fram flere enn tre barn...

Skrevet

Tror ikke det er anbefalt mer enn 3, men ei som fikk samtidig med meg da jeg fikk eldste hadde da tatt sitt 5. keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...