Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Sitat fra db.no (Dagbladet): Den chilenske vektløfteren Elizabeth Poblete (22) følte seg uvel på trening 8. desember og tilkalte lege. Like etter fødte hun en liten gutt på 1,15 kilo, melder BBC. Ifølge vektløfteren selv ante hun ikke at hun var gravid. Legene anslår at hun var seks måneder inn i svangerskapet, skriver Daily Telegraph, som oppgir brasilianske Globo.com som kilde. Poblete bor og trener i Sao Paulo i Brasil. Ifølge BBC har både moren og det for tidlig fødte barnet, som har fått navnet Eric Jose, allerede blitt skrevet ut fra sykehuset fordi moren ikke har råd til videre behandling. I Chile skrives altså unger på 1150 gram ut av sykehus fordi mor ikke kan betale. Det gjør man ikke i Norge.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 det er så ekstremt mye vi tar for gitt, og vi klager så mye over små ting - som at vi må betale nrk lisen, eller må dele rom på barsjel. jeg tror ingen av oss noen gang klarer og sette ordentlig pris på det vi har, ihvertfall ikke i så stor grad som vi burde
It's all about me Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Er ikke ofte jeg takker for at jeg bor i Norge, men idag har jeg faktisk gjort det. Leste saken du referer til, men det var ikke den som fikk meg til å takke. Det var de to sakene om de i Somalia som ble steinet og pisket pga utroskap....med bilder. Og den om hun som ble banket opp, kledd av og tent på fordi busspassasjerene trodde hun var skyldig i ran og gadd ikke vente på politiet....også den med bilder. Skyldig eller ikke, slik behandling er helt hårreisende i vår tid.
Gjest splætt Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Ikke i dag, før nå - takk lektor og frokostquiz for perspektivet. Som en bekjent sa her forleden: "Å bo i Norge er som å vinne i lotto hver dag".
Gjest 5 andre Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Dessverre tar vi alt for gitt. Vi fokuserer på det vi ikke har (eller har nok av), i stedet på det vi faktisk har. Mye vil ha mer...
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Jeg takker hver dag for at jeg født i Norge. Derfor forsøker jeg også å vise min takknemlighet rent praktisk:)
Ugl@ Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Nei, men jeg klager ikke. Greit så er det surt i Nordvest hvor jeg bor, men heller bo et sted der det er regn og sludd mesteparten av året når man kan sitte i ei varm stue, ha klær på kroppen, mat på bordet, behandling og hjelp ved sykdom eller skade, og ikke minst trygghet.
Let's hear it for the boys! Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 Tenker veldig ofte på akkurat dette. At jeg er så ufattelig heldig som ble født i Norge, istedet for Somalia, f.eks. Vi har det så godt at det er helt kvalmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå