Gå til innhold

har fått strippet hinner. spennende.


miepia30

Anbefalte innlegg

har svangerskapsforgiftning. snart 38 uker nå. skulle bare på kontroll på sykehuset grunnet svangerskapsforgiftninga, men vi lurte på om de kunne sjekke livmorhalsen for moro skyld. legen mente det var tidlig og forventet ingen modning, men vips, der fikk vi en overraskelse. det var ganske så modent faktisk. så det lå så godt til rette at han strippet hinnene. og nå har jeg mensmurring og det kommer store mengder blodtilblandet slim. så dette blir spennede fremover. blir nok en desember baby dette, han holder neppe til termin 2 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så spennende da... Er ikke så mange ukene til terminen din alikevel så dette går nok bra. Kanskje greit også pga svangerskapsforgiftning. Jeg er i uke 34 og har seks uker igjen. Gleder meg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare av ren nysgjerrighet (utfra min uvitenhet); Hva betyr det å strippe hinnene? Hvor lenge har du da blodtilblandet slim som kommer ut?

Syns alt dette hørtes litt skummelt ut, jeg. Aldri hørt om dette før.

Er du hjemme eller på sykehuset?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripping av hinner betyr at dersom livmorhalsen er relativt moden så kan legen/jordmor ta inn en finger eller to i livmorhalsen og forsøke å løsne fosterhinnen i et sjikt som da blir mellom livmoren og fosterhinna. Det fører til frigjøring av prostaglandiner og det kan fremprovosere rier eller vannavgang og påfølgende fødsel. Det er liksom litt juksing, og et snilt forsøk på å sette igang fødsel. Blodtilblandet slim er vanlig å få når ting begynner å modnes, og tyder på at livmorhalsen er i endring, begynner å forkortes og utvides, altså forberede seg til fødsel.

 

Jeg har hatt blodtilblandet slim helt fra han strippet hinnene. Ny sjekk på fredag 18, og da hadde det skjedd store ting. Livmorhalsen var helt borte, altså avflatet, og det hadde blitt 3 cm åpning. Det ville vært lett å ta hull på fostervannet, men jeg ønsket å avvente naturlig fremgang noen dager til. Og fredag kveld kom riene. regelmessig og fint, 7 min mellomrom i 7 timer. men vips ble de borte. Lørdag ettermiddag kom de tilbake, og da regelmessig med 5 min mellomrom, og mye vondere. varte 4 timer. men også denne gangen ble de borte. så får vi se hva som skjer i dag. uansett skal vi på kontroll i morgen og da tar vi fostervannet, og da blir det fødsel. Grunnet til så hyppig kontroll er forresten en lett svangerskapsforgiftning. Vi kontrolleres på sykehuset, men er hjemme ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...