Gå til innhold

Hvor mange av dere i 3.trimester jobber 100%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 32, jobber fullt og er trener 2-3 kvelder i uka. Har også to barn som krever sitt. Synes dette fungerer bra for jeg har ingen plager. Er jo litt mer sliten enn ellers, men hviler etter jobb.

Synes bare at mange er sykemeldt, så hadde vært interresant og høre hvem som jobber og i hvilken uke dere er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 34 og i full jobb. Har ikke vært sykemeldt under svangerskapet og regner med å holde på for fullt frem til permisjonen starter 8. januar, iallefall er avtaleboka fullbooket. Har faktisk jobbet inn slik at jeg kan ta noen fridager i jula også. :) Har vært utrolig heldig med få plager under hele svangerskapet.

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 31 og jobber 100 %. Sliter litt med bekkenet, men da er det trening som hjelper, og ikke å sitte hjemme. Flott at du trener 2-3 ganger pr uke. Jeg synes det virker som mange gravide ikke forstår viktigheten av å holde seg i form med jevnlig trening. Jeg mener det handler om prioritering og at de fleste kan få til å trene 2 ganger pr uke. Det finnes barnepass på mange treningssentere.

Skrevet

Jeg er i uke 32 og jobber fortsatt 100%. Kjenner jeg begynner å bli sliten nå da,siden jeg står og går hele dagen på jobb. Kuttet ut treningen tidlig i svangerskapet da jeg ikke klarte å jobbe fullt og skulle være flink med treningen etter jobb...

Men siden formen fortsatt er ganske grei,skal jeg nok klare å holde ut til permisjonen min starter i januar.

Skrevet

Jeg jobbet 100 % fram til uke 31, etter det har jeg vært 40 % sykemeldt (er nå i uke 36). Skulle gjerne trent, men selv en spasertur gjør at jeg ikke kan gå på 2-3 dager -- så for å holde meg i jobb og ellers fungere greit har all trening måtte vente til lillebror kommer ut. Men DA skal det bli digg å trene igjen :)

Synes det er positivt med fokus at vi kan klare å fungere helt supert kjempe lenge i svangerskapet -- og med litt tilrettelegging, så tror jeg mange kan unngå sykemelding i lange perioder av svangerskapet.

Skrevet

Jobber i helsevesenet, og har jobbet 100% hele tiden. Siste uka før permisjonen startet måtte jeg imidlertid holde meg hjemme, men det hadde ingen ting med svangerskapet å gjøre, men at armbrudd. Klart man til tider er litt mer sliten når man er gravid, men det handler om å legge om livstilen noe, så går jobben greit:) for min del hadde svangerskapet blitt langdrygt om jeg hadde vært hjemme.

Skrevet

Jeg har 25 dager til terminen og jobber 100% i barnehage. Går i permisjon til helgen. Har jobbet fullt hele veien og ikke hatt en eneste sykedag annet jeg har måttet være hjemme med sykt barn 3 dager i løpet av dette svangerskapet.

Skrevet

Uke 31 og jobber fullt som vanlig. Litt trøtt og fjern hender det at jeg er (har også en på snart 2-ogethalvt som tuller litt med søvn), hodet er absolutt ikke like effektivt som det pleier å være, men det tar både jeg og arbeidsplassen høyde for. Trener og er fysisk superduper! Jeg sitter i glasshus som er så frisk (og vet jeg er veldig heldig!), men synes iblant det er litt rart at man sidestiller "syk" med "gravid".

Skrevet

Så flott at du greier å holde tempoet oppe!

Jeg jobbet først 80 prosent, i første del av 3. trimester. Men etterhvert ble det for slitsomt fysisk - og psykisk, fikk en liten depresjon - og da gikk jeg ned til 60 prosent de siste 3 ukene før permisjon. Jeg har inntrykk av at de fleste gravide jobber så mye som de greier, motsatt av hva media liker å fremstille det som!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...