Gå til innhold

Tibake med en blindtarm mindre (samme som 2. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg først trodde var luftsmerter viste seg å være blindtarmbetennelse. Ringte legevakten natt til søndag, dro på sykehuset mandag morgen. Mandag kveld bestemte de seg for å gjøre en lapraskopi fordi de mistenkte blindtarmen.

1 år og 4 dager etter jeg ble trilla inn for utskrapning etter en sen MA, ble jeg trilla inn igjen. Ingen ville jo gi meg noen garantier for at baby ville greie dette, selv om oddsen var på vår side. Helt sinnsykt vondt, men en sprukket blindtarm var en for stor risiko å ta.

Noen timer etter oppvåkning fikk vi høre hjertelyden. BLe veldig stille påfølgende døgn, ingen spark. Først i dag, onsdag kom vi inn til ultralyd. Men der var det første vi så et hjerte som fremdeles slo. Vi fikk til og med en liten bonus da legen kunne fastslå at det var ei lita frøken! (veldig usikkert på ordinær ul).

Så nå er jeg endelig hjemme. Trodde ikke dette skulle gjøre så himla vondt, men det strekker og brenner og verker. Men det er fantastisk at lille jenta vår fremdeles har det bra! Tenk på hva de egentlig tåler! Jeg er lagt i nakose, snittet opp to ganger (en for lapraskopi, en for fjerning av blindtarm), fått ut noe av kroppen min rett ved siden av baby, dopa meg ned...og fremdeles er den tøffe jenta vår der!

Er så glad for at alt gikk bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, husker igjen den usikkerheten og redselen jeg selv hadde da det skjedde.

Det sies at jenter er sterkere enn gutter da ;o)

Var også gjennom en blindtarmsoperasjon da jeg gikk med jenta mi for 2 år siden. Ble da operert i uke 24.

Ble senere innlagt med premature rier, flere ganger, før vannet gikk til slutt og hun kom 6 uker før termin. I dag er hun ei supersterk og tøff jente, langt fremme motorisk og har et veldig godt språk ;o)

Så dette går nok bra for dere og jenta deres også ;o)

Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet.

Klemmer fra meg.

Skrevet

Hadde du mye vondt etterpå? Sliter fremdeles med luft som "setter seg" i skuldrene, samt endel vondt i magen og vondt å rette seg helt ut. Blæh!

Skrevet

Ble du ikke informert om plager du kunne få etter laparascopi?

Den vanligste plagen etter laparascopi er smerter (spes. i høyre) skulder, og det kan uheldigvis vedvare lenge. Dette er sef. veldig individuelt.

Jeg klarte ikke å gå normalt på 1 uke, lå på sykehuset da jeg. En del luftsmerter må du nok også regne med, så få det ut. Og selv om det er et kikkhullsinngrep, så er det tross alt en operasjon du har vært gjennom og du er gravid. Ta det med ro og prøv å hvil deg så mye som mulig.

Kanskje en mager trøst, men det vil bli bedre. Hvor lang tid det tar er individuelt. Nå vet ikke jeg hvor alvorlig det var for deg, hadde den allerede sprukket? Regner med du bruker antibiotika nå da iallefall. Og da kan den også gi deg litt plager, siden noen reagerer på det uten at det er farlig.

Du må uansett ha god bedring!

Skrevet

Ble informert om at smertene i skuldrene (har hatt i begge, verst i høyre) ville gi seg etter ca 1 døgn. Kjenner det godt etter to fremdeles.

De hadde gjort tre snitt ser jeg nå - var nok litt i tåken da de fortalte meg. Et for selve lapraskopien, et under navlen og et større over (de måtte lage nytt over, da det ble for lite under. Syntes det strekker i de to ved navelen.

Var heldigvis ikke sprukket enda! En uke på sykehus ja. Var kjempelei etter litt over to døgn... Men må man så må man jo! Merker at alt er mye lavere hjemme - he he!

Uansett hvor vondt det er nå, og hvor pinglete jeg egentlig føler meg - så er jeg så glaaad! Vi har ei tøff jente i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...