Nickey Mouse Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Det jeg først trodde var luftsmerter viste seg å være blindtarmbetennelse. Ringte legevakten natt til søndag, dro på sykehuset mandag morgen. Mandag kveld bestemte de seg for å gjøre en lapraskopi fordi de mistenkte blindtarmen. 1 år og 4 dager etter jeg ble trilla inn for utskrapning etter en sen MA, ble jeg trilla inn igjen. Ingen ville jo gi meg noen garantier for at baby ville greie dette, selv om oddsen var på vår side. Helt sinnsykt vondt, men en sprukket blindtarm var en for stor risiko å ta. Noen timer etter oppvåkning fikk vi høre hjertelyden. BLe veldig stille påfølgende døgn, ingen spark. Først i dag, onsdag kom vi inn til ultralyd. Men der var det første vi så et hjerte som fremdeles slo. Vi fikk til og med en liten bonus da legen kunne fastslå at det var ei lita frøken! (veldig usikkert på ordinær ul). Så nå er jeg endelig hjemme. Trodde ikke dette skulle gjøre så himla vondt, men det strekker og brenner og verker. Men det er fantastisk at lille jenta vår fremdeles har det bra! Tenk på hva de egentlig tåler! Jeg er lagt i nakose, snittet opp to ganger (en for lapraskopi, en for fjerning av blindtarm), fått ut noe av kroppen min rett ved siden av baby, dopa meg ned...og fremdeles er den tøffe jenta vår der! Er så glad for at alt gikk bra!
En liten mamma Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Å fantastisk! Gratulerer med vellykket operasjon, og ikke minst med ei tøff lita jente i magen! God bedring:)
ønsker en liten en til Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Helt utrolig å tenke på! Litt godt å vite at de tåler slikt. God bedring videre.
mamma00 Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Gratulerer med at alt gikk bra! Jeg har vært gjennom en blindtarmoperasjon (riktignok uten baby i magen) og kan godt forestille meg at du har det vondt. Det var litt av en kombinasjon det der. Ikke bare veslejenta som er tvunget til å være tøff! Lykke til med resten av graviditeten!
Nickey Mouse Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2009 Hadde ikke trodd jeg skulle hatt så vondt to døgn etter operasjon... Det er fantastisk hva de tydeligvis tåler syntes jeg. Og det var så fantastisk å se vesle jenta vår levende. Jeg var jo kjempe redd for at det bare var luft... Har hørt flere som har dratt på legevakten med luft, og tenkte da å bli innlagt *kremt*. Var uansett glad for at de fant ut hva det var!
vannmann_81 Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Uff, håper du føler deg bedre snart. Jeg har en venninne som ble operert for sprukket blindtarm i 3. mnd, og det gikk helt fint med både mor og baby.
Athravil Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Er ikke lenge siden jeg gjorde det samme. For 4 uker siden ble jeg innlagt med oppkast og smerter øverst i magen, 18 uker på vei. Først ble det utelukket svangerskapsforgiftning og at det var noe annet galt med livmor/baby så ble jeg sent videre til medisinsk akkuttmottak hvor det etterhvert ble konstatert blindtarmbetennelse og kikkhullsoperasjon i løpet av natta. Kjenner igjen valgets kval - men uansett hva man velger så ville det vært en risiko for baby og en selv. En sprukket blindtarm er ikke å spøke med. Og luftsmertene etter kikkhull var ufattelig vondt! Men det går over med litt bevegelse. Pass godt på såret, jeg har slitt med infeksjon/verk i såret nå i 3 uker. Måtte inn på sykehuset for å få renset det skikkelig og kutte ekstra hull for drenering. Blir det rødt, hovent og vondt så dra til legen med en gang! Ønsker deg god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå