mrogvs Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Overskriften sier det meste.. Gjerne begrunn hvorfor/hvorfor ikke..
♥Cherrypie♥ Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 barnehuden er jo ganske sart, blir fort sår og tørr liksom å er det ti minus ute å blåser litt ser man det jo VELDIG godt på huden når barnet kommer inn igjen.. åsså kan de få små blodkar som sprenges å lager litt sånn rødhet i huden å det går jo ikke bort heller. (fikk det da jeg var liten) derfor bruker jeg kuldekrem på mine, jeg syns det viktig å beskytte huden:)
~sjiraff~ Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Bruker det sjeldent. Mener å ha lest at kuldekrem ikke er noen vits med mindre det er virkelig kaldt... og i 20-30 minus er ikke mine barn ute. Dessuten inneholder de fleste kuldekremer vann og i og med at de gjerne smørr på i bhg rett før de går ut gjør man jo bare vondt verre. Skeptisk.
erteposen + 4 Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Det er ikke noen medisinsk forklaring eller must å bruke kuldekrem, og googler du litt ligger en artikkel ute som forklarer hvorfor. En kan bruke en god og fet krem, men husk å ta den på minst 15 min før barnet skal ut. Vannet fordamper. Fordelen med en feit krem, uten eller med lite vann, er at den sitter godt. Ceridal sin bruker jeg å blande med litt a-krem, og det holdt på svalbard:)
camilla^ Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Jenta mi har en vanlig krem i barnehagen, som hun kan smøre seg med. Hun blir bare tørr på hendene, og pga fuktighet. hun tar av og på votter i ett sett. Har ikke hatt ett behov for å smøre henne i ansiktet, så om det ikke blir ett behov syns jeg ikke vi trenger å smøre henne. Jeg syns ikke man skal bare smøre for å smøre, da blir huden avhengi av å bli smørt. Har ett større barn med atopisk eksem, som ikke tålte noen kuldekremer. Så når jeg kuttet ut all smøringe i ansiktet på henne, ble hun bedre også. Så om barnet ikke blir tørr eller andre ting, syns jeg ikke man skal smøre. Man ser jo fort om man trenger eller ikke.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Fordi anskiktshuden og huden på henda til mine barn sprekker opp av kulde, når det vipper ned mot -10. Og her i innlandet er vi ikke inne av den grunn.
lille sprelle Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 blir så inmari tørr i ansiktet. Bruker forresten kuldekrem på meg selv også om det er noen minusgrader. Bør smøres på 1/2-time før man skal ut. Vi smører om morgnen uansett og så tar vi eventuelt en ekstra runde om vi skal være mye ute også senere på dagen. Ble av en hudpleier anbefalt å bruke kuldekrem/stift bare det var minusgrader ute. Så "flink" er jeg ikke, men har en sånn stift som gjør at det går kjapt å smøre på.
solita 06 Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Smører sønnen en del om vinteren, litt sporadisk kuldekrembruk sist vinter, mest fordi jeg ikke fant en jeg var fornøyd med. Kjøpte en på "Ditt apotek" i dag, tilbud Sebamed -30%. Virket veldig god, lett å smøre ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå