Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Har bf _rett_ til å ha lillemann (11 måneder) annenhver helg og en dag i uken. Pluss halve feriene og annenhver jul? Han har terrorisert meg gjennom svangerskapet, forsøkt å presse meg til abort. Møtt sønnen sin 3 ganger siden han ble født. Fortalt den andre sønnen sin om babyen, men han har bare møtt han en gang. Øvrig familie har ikke truffet han. De krever dna-test. Det er bare frem og tilbake ang. testen. Bf har alltid en unnskyldning for utsettelse. Jeg har lyst til å flytte ilag med min samboer 2 timer unna der bf bor. Vil han da kunne ha lillemann så mye som nevnt over?
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Tviler jeg på Det blir en avtale mellom deg og bf. Han bør ikke kreve for mye nei.. Hvem krever DNA test? Familien hans? Jøss.. En så liten unge har kun samvær med bf imens mor er tilstede. Når han blir større er det en annen sak, men da kun på en måte som passer for dere. Høres ikke ut som om bf er veldig interessert.. Hvis han skulle "straffe" deg med å ha mer samvær, så spar på alt du har skriftlig, slik at du kan argumentere imot at han og familien hans skal ha ungen hyppig. Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Nei, han har ikke rett. Det er barnet som har retten til å være med sin far. Men det skal legges til rette etter barnets behov. Så å plutselig begynne med det samværet han mener han skal ha, det går ikke. Han må bli kjent med ungen, og ungen må være trygg på ham før overnattinger er aktuelt. Nå er det han taper på at han ikke har stilt jevnlig opp til nå. Nå tar det bare enda lengre tid før overnattinger kan skje. DNA-test: Har han skrevet under på farskapet, og betaler han bidrag? Om han har gjort dette, så har han jo tatt på seg farskapet og godtatt ungen som sitt barn. Hva skal han da med DNA-test? Har han ikke skrevet under på farskapet, så har han heller ingen rett til noe som helst ang barnet. Han står jo ikke som far da.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Han har skrevet under ja, og betaler bidrag. Jeg gikk med på privat dna-test, men det har vært frem til tilbake siden mai (!). Han drikker stort sett ukentlig og sønnen hans er så stor nå at han lar ham være alene om kveldene og sånn. Jeg vil ikke at far skal ha samvær. Han sa på sykehuset at han ville ha han annenhver helg og en gang i uken. Kan han nektes dette?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 hei..han har krav på samvær me barnet sitt er jeg redd....så lenge d ikke er noe bevis på terrorisering å diverse så kommer du ingen vei....men,har du d så kan du jo prøve..jeg opplevde d samme som deg her men vannt ikke frem etter di nye reglene tredde i kraft...bf begynnte å ha jenta på overnatting når hun var 5 mnd for da amma jeg ikke lenger å di mente bf kunne mate henne med flaske like godt som meg...d starta med 1 overnattings dag i mnd di første 2 mnd å når snuppa var 7 mnd så var d en helg i mnd å når hun va 10 mnd så ble d annen hver helg...men vet ikke hva som har skjedd med dere men,stå på å masse lykke til....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Ja Ta vare på alt, skriv ned episoder, ta vare på sms etc. Så har du ditt på det tørre om han skulle kreve noe. Hvor gammel er sønn nummer 1?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Sønn nr. 1 er 14. Endel av meldingene har blitt slettet, da jeg har skiftet tlf. Holder det med skriftlig "logg" fra min side? Jeg har fortrengt endel fra rett etter fødsel. Etter å ha lest meldinger har jeg kommet på ting i ettertid:S Han er en psykisk belastning for meg. Sender meldinger i tide og utide (rett etter fødsel kom det til og med meldinger om at jeg var snakkis på byen klokken 0300) om dna-test og samvær. Jeg får høy puls når jeg får sms. Dette kan da ikke være ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå