Shabby Cheap Chic Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Med skatt, moms o.l.. Er dette noe som må spares opp og betales inn i etterkant? Koster det noe å registrere seg? Tar gjerne hjelp fra folk som virkelig kan detta eller som har ett enkeltmannsforetak selv.
Glad_mor_85 Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 vet ikke helt sikker, men TROR at man får tilbake momsen for ting man kjøper, og man må betale inn skatten på slutten av året. ALtså ha en sparekonto å sette inn ca 36% av alle lønningene. Men vet ikke helt sikert, for har ikke reg meg enda.
Shabby Cheap Chic Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2009 Ok jeg driver å skal registrere meg jeg å.. Må jo registere meg i foretaksregisteret og i avgiftsmanntallet også...
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Momsen på det du kjøper får du igjen, momsen på det du selger må du betale inn. Du får momsoppgjør 1 gang i året, og det er mellomlegget som kommer som tilbakebetaling/krav etter om du har handlet eller solgt mest. Tror du må omsette for en viss sum i året for å være momsregistrert og for å bli godkjent. Du må ha en egen skattetrekkskonto, skatten min trekktes husker ikke for jeg hadde regnskapsfører, men lurer på om det er 4 ganger i året. Er ikke sikker. Du betaler også kun skatt for det du går i pluss. Du betaler ikke skatt om du går i minus eller om du går i null. Men nå drev jeg gård da, det kan jo være andre regler om du skal i gang med andre ting. Mesteparten av slik var det regnskapsføreren min som tok seg av, jeg var nede hos henne med bilagene 5-6 ganger i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå