JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 hei jeg syns jordmoren min sier lite om hva urinprøveresultatene betyr. hadde + på protein og 2+ L og spor av blod sist. JM så lit betenkt ut, men sa liksom ikke noe om hva det betyr. Noen med erfaring som kan forklare??
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Vet du om hun sente urinen til dyrkning? 1 i protein er ikke et høyt tall, så sannsynligvis er ikke det noe å bry seg om. Men ellers kan det slå ut om en har dia, vært i fysisk aktivitet, har en infeksjon (uvi). 2+ på leukocytter (hvite blodlegmer) trenger ikke være noe annet enn at det har kommet litt utflod og "forurenset" urinen, men det er ofte en indikasjon på at det er en infeksjon i kroppen, altså en uvi. Med disse to faktorene som slo ut, så regner jeg med at hun sente urinen din til dyrkning for å avdekke om du har en uvi eller ei.
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2009 OK takk for svar. Men jeg har jo ingen andre symptomer på UVI - og kan det være farlig å ha det da?? siden det ikke plager meg er jeg jo ikke så gira på pencilinkur.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Det er ikke alle som får symptomer på uvi, slik som svie ved vannlating. Om du har uvi så vil du nok få en ab-kur for å bli kvitt. Ubehandlet kan det gå videre til bl.a. nyrebekkenebetennelse og det vil du ikke ha, det er smertefult
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå