Gå til innhold

hva skal babyen deres sove i?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva skal babyen deres sove i den første tiden? vi har så klart sprinkelseng, men babyen skal jo sove i noe mindre den første tiden. kan den feks sove i bagen til vognen? ikke i vognen så klart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha vugge på rommet vårt og kurv i stuen. Vi skifter til sprinkelseng når lillegutt er 4-5mnd. Sånn har vi gjort det med de andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn her fra februar-klubben:) Vår gutt skal sove i en liten gammel babyseng inne på vårt soverom på natten og i en kurv på stua eller ute i vogna på dagen. Vi tenker å bytte til sprinkelseng ved ca 1/2 års alder om alt går etter planen. Håper han finner seg til rette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vugge som vi skal ha på soverommet den første tida. Om det blir den eller vognbagen (Edge-bag med vuggefunksjon) i stua på dagtid får tida vise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt at babyen skal sove i sprinkelsengen fra starten av. Har ikke tenkt å kjøpe noe annet. Trodde det var vanlig jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har en babykurv på hjul som hun skal sove i den første tiden. I stua har vi vogge som vi skal bruke på dagen men etterhvert skal hun sove ute i vogn, må bli noen mnd først. Babykurven brukte vi på første også, veldig god for barnet å ligge i, lunt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skal sove i vår seng og litt i sprinkelsenga.(man gjør den mindre ved å rulle sammen noen håndklær eller tepper man legger langs kantene, så blir det et lite rede oppi senga)

Og så blir det vel soving i vogna på dagtid.

 

Storesøster sov stortsett bare i senga med oss og på fanget mitt, hun var/er ingen soveunge akkurat, så har i grunnen ingen forhåpninger om at lillesøster blir noe bedre. Tar det som det kommer og sover hvor og når vi kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini kommer til å sove i sprinkelsenga på rommet vårt om natta og i en reiseseng på stua om dagen. Gjorde det samme med storebror , og det fungerte veldig bra. Gjør som Salad fingers over her, og ruller sammen tepper etc for å gjøre det litt mer koselig i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en softbag som vi skal ha oppi sprinkelsenga de første månedene. Denne kan vi også ta med som han kan sove i når vi skal på besøk til folk tenkte vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel familievugge som jeg mine søsken og min mor og hennes søsken alle mine tante barn har brukt.Der skal hun sove på dagtid og natt. Ellers blir det soving i vognen når vi er på tur eller i mei tai selen på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ ikke sove i noe mindre enn sprikelseng, nei. Men, vi har kjøpt en brukt troll bedside crib til de første månedene. Om dagen blir det vogn ute, eller en softbag i stua om det er for kaldt. Sprinkelsenga tar vi frem senere. Rundt 4-5 mnd tenker jeg. Får se det ann litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vugge på rommet vårt i begynnelsen og senere i sprinkelseng. Kanskje vi prøver oss på litt "samsoving" også - må ta det litt som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger junior oppå et lammeskinn oppi en DryKid ammemadrass med kanter oppi senga vår til å begynne med og så tenker vi å sage en sprinkelseng sånn at den blir litt mindre, og bruke den til han blir for stor. Og så har vi fått låne en ekstra stor sprinkelseng fra et vennepar til senere. Men vi må jo se an hvordan vi - og ikke minst lillegutt - trives med løsningene etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vugge i stuen som han skal ha på dagtid, om natten blir dag sprinkelseng fra dag 1. synes ikke noe om at de skal bytte seng så mange ganger det første året, blir svært forstyrrende for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjøre som vi gjorde med med nr. 1 som fungerte SÅÅÅÅ bra; vil vi ha han inne hos oss i baggen i et par uker, ellers inntil ammingen er ordentlig i gang, og da inne i sin egen sprinkel seng i eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det ikke litt stress å løpe inn i ett annet rom for å amme flere ganger for natten? ikke negativt ment, bare lurer, er førstegangs og lurer dermed på forskjellige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på en måte, men jeg fant at det var det eneste som holdt meg våken, ellers hvis han ammet i sengen min hadde jeg en tendanse til å sove midt i ammingen. Det fungere for noen, men andre foretrekker å ha babyen hos de. Det er helt deres avgjørelse, og hva dere synes er best. Tror ikke det er en ritkig eller feil måte. Bare prøv frem når lille babyen kommer. En annen grunn til at vi flyttet han var at han snorket som bare det, og laget så mange rarer lyder, at han holdt oss våken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mann lå i sprinkelseng ved siden av sengen vår om natten, og i vugge eller gogn på dagen.

Denne gangen har jeg kjøpt ny vuggeseng til natten, og sprinkelseng når den blir for liten. Så bruker vi en stor kurv med hjul på stuen (hadde den ikke sist pga dårlig plass) og vogn ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føstemann sov i en gammel vugge tipptipptipp ett-eller-annet sov i første gang, så gått i arv, og håpte småen her og skulle det, men søstra mi skal også ha baby nå, så var hennes tur å ha den...så nå skal baby sove i ny stokke-seng inne på rommet mitt både dag og natt=) den er montert i minste str nå, så er like liten som en vugge=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkelseng og vugge..

Men 1. barnet vårt lå kun i sprinkelseng, og reisesengen.

Hadde ikke noe mindre seng til hun, bortsett fra vognen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...