Allegra baby Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har følt meg helt fin hele dagen, plutselig har jeg fått sånn trykkaktig hodepine (ikke veldig vondt, men føler det liksom i ansiktet, rundt bihulene), og er veldig kvalm og svimmel, noe jeg absolutt ikke pleier å være. Jeg fryser også, og føler meg 'rar'... Fingrene er hovne og bena litt også, men ikke noe srælig mer enn vanlig... Noen andre som har/har hatt disse symptomene, og hva bør jeg evt gjøre? Er i uke 34.
12/12---) lykke! *høggravid* Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Hoven i ansiktet og?? Ring føden!
Allegra baby Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2009 Nei, ikke hoven i ansiktet... Det som er rart var at det kom så plutselig. Ett sekund følte jeg meg helt fin, nå plutselig veldig rar... Mest veldig veldig kvalm egentlig.
nordlyset Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Det beste du gjør er å ringe føden,så tar dem deg inn for en sjekk og tar noen prøver for å se.
Allegra baby Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2009 Ringte Riksen- de ba meg komme inn på sjekk.. Fingers crossed!
nordlyset Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Krysser fingrene for deg. Ja det e like greit å dra innom der.Dem er jo mere eksperter og kan jo ta di prøver som trengs.Å man kan evt puste lettet ut hvis det ikke er noe.
Lille&LilleiMagen- har født <3 Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 for å konstantere svangerskapsforgiftning må blodtrykket være over 140/90 og du må ha proteiner i urinen. Jeg har hatt hodepine, smerter i magen, lagt på meg 8 kg på 20 dager (masse vann!), +1 i proteiner, blodtrykk på det høyeste 166/104, - MEN dette var ikke nok... Har nok ikke svangerskapsforgiftning nei.. Og ble omtrent ledd opp i ansiktet. Ta kroppen din selv på alvor, det er VI som kjenner den best Lykke til!
12/12---) lykke! *høggravid* Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Håper alt er bra med deg og at det var "ingenting". ... Du må fortelje..... vi venter spent...
Termin 080110 Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Du som ble ledd opp i ansiktet fordi du hadde for "lite" svangerskapsforgiftning - Hvem i all verden gjorde det?? Hørtes da helt sykt ut spør du meg.. Men så er det ikke alle innen helsevesenet som vet nok om dette til å forstå hvor lumsk det kan være heller. Håper du har blitt tatt vare på av andre enn de som ikke tok det alvorlig! Og lykke til til Hi! Håper også dette "kun" er hevelser og andre plager. Men det er absoultt riktig av deg å ta en sjekk! Har selv opplevd at en sånn sjekk var livsnødvendig. Heldigvis så går det bra med de fleste.
Guttemamma x 3 Skrevet 17. desember 2009 #10 Skrevet 17. desember 2009 til: Lille&LilleiMagen-Høygravid 166/104 er høyt hvis det er på flere målinger. Hvis det bare er på EN måling så kan det f.eks. være p.g.a. stress. Jeg har hatt 150/100 i flere uker nå, og da sier legen at hvis overtrykket går opp til 160 eller undertrykket går over 110 så blir jeg satt på blodtrykksmedisin. Går ut ifra at de målte blodtrykket ditt flere ganger, hva hadde du på de andre målingene? Sendte de urinprøven din til nærmere analyse? De stics-testene er ikke helt nøyaktige. Jeg har vanligvis spor eller +1 på sticks, men når de sender til labben så er urinprøven helt fin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå