Gå til innhold

Noen med angrepille-erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan den funker? evt har funket for deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har tatt den to ganger før, ble ikke gravid, men vet ikke om jeg hadde blitt det uansett. er det ikke sånn at den hindrer egget i å feste seg?

Skrevet

Hehe jeg har googla oppe å ned i mente, men alltid best å høre fra de som har prøvd. Tror det er noe sånt :P

Skrevet

Jeg tok angrepillen en gang kondomen sprakk. Lillebror var liten, og vi hadde ikke noen planer om å få flere små med det første =)

Menssyklusen ble litt rotete, men jeg ble ikke gravid.

Uansett så er det jo vanskelig å vite om jeg hadde blitt gravid uten angrepillen.

Jeg ringte til legen og ba om en angrepille. Så fikk jeg komme inn på et rom, fikk pillen av en sykepleier eller noe. Ingen spm eller noen ting. Betalte i skranken.

Skrevet

håper det var angrepillen som hjalp da-så kan jeg slappe av :P

Var bare gå på apoteket nå visst, kjempe enkelt, men tenkte at den egentlig burde være ganske så sikker-derav navnet og nødprevansjon.

Takker for svar :o)

Skrevet

1 nummer, 1 angrepille og 1 sønn. Er min erfaring :-/

Tok den etter 30 timer ca.

Har hørt om flere som har blitt gravide, men den selges jo fortsatt så den virker vel stort sett. Men jeg må innrømme at jeg har advart niesene mine (18 og 21 år) mot å stole blindt på den.

Skrevet

Samme erfaring som solita - ble gravid med angrepille, tok den innen fristen og alt.

Den kan I ALLE FALL ikke brukes som prevensjon, kun i nødsfall. Og den er altså langt fra sikker.

Skrevet

oisann:o så helt sikker kan man aldri være som med det fleste.. takk for innspillet dere, tipper du solita er glad den dag i dag :)

men kjipt at d ikke kan stoles 100% når man gjør det man kan for å unngå å bli gravid..men sånn er det jo bare. dere som ble gravide; merka dere noe spesielt i tiden etter pillen, eller bare uteblitt mens?

Skrevet

Sikkerheten blir lavere hvis det går over 24 timer. Tas den før dette er den like sikker som p- piller (ca 99,6 % sikker). 100% sikker er dessverre kun avholdenhet :).

Kopierer info fra Nycomed Pharma:

NorLevo® er en ”akutt p-pille” som kun skal brukes som en nødløsning etter ubeskyttet samleie eller dersom annen prevensjon har mislykkes. En behandling med NorLevo har til mål å forhindre uønsket graviditet. NorLevo inneholder et kunstig hormonpreparat, levonorgestrel, som vanligvis finnes i p-piller og minipiller. Effekten er sikrere jo tidligere tablettene tas etter det ubeskyttede samleiet. Risikoen for å bli gravid til tross for at man har tatt NorLevo er 0,4% om tablettene tas i løpet av det første døgnet etter ubeskyttet samleie, 1,2% i løpet av det andre døgnet og 2,7% i løpet av det tredje døgnet. NorLevo fås reseptfritt på apotek.

Skrevet

Jeg fikk ei nydelig lita jente 9 mnd etter angrepillen. Men vet om andre den har funket for. Jeg var da heller ikke 100% ferdig med mensen, så regna med vi var sikre, men tok pillen likevel. Så jeg fikk vel en lottogevinst ;-)

Skrevet

Joda, veldig glad for det i dag :-)

Jeg trodde jo egentlig ikke at jeg kunne bli gravid uten hjelp, har PCOs, så den gutten er et mirakel og bare VILLE bli født!

Har mange barnløse venninner og er veldig glad for at jeg får være mamma, til verdens nydeligste :-)

Men var en tøff tid da jeg oppdaget at jeg var gravid, med helt feil mann.

I dag har far og sønn jevnlig dagsamvær, far er heldigvis glad i sønnen men bærer fortsatt nag til meg som ikke tok abort.

Vanskelig foreldresamarbeid. Ingen drømmesituasjon akkurat...

Hadde ingen bivirkninger etter angrepillen, merket ikke at jeg var gravid før i uke 7 pga uregelmessig syklus.

Var viktig for meg at embryoet ikke kunne ta skade av pillen, det livnærer seg av plommesekken den første tiden, og innen det deler blod med mor er angrepillen ute av systemet.

Det er bra i de tilfellene ikke virker som den skal.

Skrevet

.... i de tilfellene pillen ikke virker som den skal.

Skrevet

åh ja da har du virkelig en mirakel gutt på alle måter...det er noe spesielt om de allerede da har slik en livsgnist, at angrepillen eller andre prev.metoder blir overprøvd. Er i grunn litt fælt også, for om man tar angrepillen er det jo for å "dobbel" forsikre seg om at en uplanlagt graviditet ikke skal forekomme, men klarer "det" å trosse alle disse hindringene så er det også forferdelig å tenke på å ta abort..

Trist at dere har et anstreng forhold, og at han bærer nag pga at du ikke tok abort, urettferdig :(

Er enige i at det er bra at embryo ikke kan ta skade om pillen ikke skulle funke.

Takk for ærlig og opplysende svar :)

Jeg krysser fingrer for at den funker som den skal her..har bare litt småtvil siden jeg har følt meg så "rar" i ettertid.............................

Skrevet

Ja, var helt utenkelig å ta abort når jeg sto overfor så sterk livslyst!

Og så er jeg litt eldre enn deg (måtte se på profilen), så da var det bare å takke og ta i mot vidunderet!

Pillen virker jo i de fleste tilfellene, så det går nok bra.

Kan hende at det er bivirkninger du kjenner, ellers så blir den jo ofte litt forsinket hvis en går og venter på tante rød.

Lykke til. Du kan jo holde oss oppdatert :-)

Skrevet

Har tatt den en gang og da fungerte den i allefall, ble litt dårlig av den og den kan klusse til syklusen din litt i noen tilfeller, så kan jo være derfor du føler deg litt rar :)

Skrevet

Ja, skal oppdatere når tanta kommer(xxxxxxx) :)

Grunnen til jeg i det hele gidder å tenke noe på om pilla funker-såpass tidlig 9 dager etter el, er at magen/underliv å alt det der har vert rart hele denne uka..stikninger, og menslignende.føles tanta skal komme hvert øyeblikk :P .men håper det bare følger pilla!! Jeg har en syklus som kan følges på dagen og nesten på timen, hehe, så merker jo fort om ting er som de skal om en litt over en uke ;)

Skrevet

Første gang jeg tok den ble jeg kvalm og uvel, men ble ikke gravid

Litt over ett år senere når jeg tok igjen tok jeg en ca 30 timer etter + en til dagen etter (ikke spør, fikk et innfall å trodde ikke angrepillen fra helsestasjonen var så bra, så kjøpte en ny på apoteket). Sitter nå med en sønn på 2 år :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...