Gå til innhold

Ødelagte stoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skrev her inne for en stund siden. Min venninne lånte en stol av meg. Denne ble ødelagt da hun lånte den. Hun sa hun skulle kjøpe ny.

Dette er nå tre uker siden.

Jeg har fått tilbake min ødelagte stol (den er mulig å bruke, men har stygge merker etter katteklor). Har imidlertid ikke hørt noe om noen ny stol siden dagen jeg fikk den tilbake. Hun skulle høre med en kompis av en venninne (...), da han fikk den billigere.

Synes det er så ekkelt å purre på det også. Det er hun som har ansvaret for den. Og hun som burde kjøpe ny. Hva ville du gjort?

Egentlig vil jeg kjøpe den nye stolen selv og "vise henne den", så kan hun betale meg tilbake. Det blir da fullpris (700 kroner).

Eller kan jeg sende en melding å fortelle hva stolen heter, samt fargekode? Som et hint.

Synes det er vanskelig:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden slikt så lett koker bort i kålen, skulle du egentlig fått det skriftlig av henne at hun ville erstatte stolen. Dersom du må purre og purre kan det ødelegge vennskapet. Men det er jo hennes feil...

Skrevet

Kanskje du kan la henne slippe unna denne gangen, men da skylder hun deg en tjeneste til senere. Vær ikke redd for å minne henne på det om hun blir urimelig en annen gang.

Skrevet

Send henne en sms og si at du trenger den stolen før jul, og at om det er vanskelig for henne å ordne det nå så kan du kjøpe den om hun kommer med pengene. Den ødelagte stolen burde jo hun da i rettferdighetens navn få av deg om hun vil ha den.

Skrevet

Stolen koster 700 kroner. Jeg er alene med datteren min og eier leilighet. Føler ikke at jeg har 700 kroner jeg bare kan bruke uten å få tilbake. Da vil det gå ut over noe annet - sparing, ferie eller mat. Det synes jeg blir feil da hun har ødelagt den.

Forstår imidlertid ikke hvordan det kan koke bort når noen har ødelagt noen andres ting. Ansvarsfølelse?!

Skrevet

Jeg synes absolutt du kan minne henne på det på en hyggelig måte.

Skrevet

send hun melding med navn og fargekode, og spør om hun vet ca når hun får ordnet det, på en hyggelig måte såklart. :) ikke noe galt med det! synes det er litt drøyt å måtte få sånt skriftelig fra venninnene sine, så holder nok å sende en hyggelig sms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...