Gå til innhold

Fantomspark må være tull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går vel ikke an å få "fantomspark"? Ungen er jo ikke endel av nervesystemet til mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja.. ordet i seg selv er jo ikke helt riktig, men det finnes jo mennesker som kjenner babyspark når de tror (ønsker) at de er gravide.

Jeg kjente ofte babyen sparka etter at han var ute.. vet ikke hvorfor, men skikkelig rart var det :P Kanskje noe med "vanen" :)

Skrevet

Vet ikke eksperter mener er mulig eller ikke mulig jeg, men det jeg VET er at jeg hadde masse fantomspart 4-5 mnd etter at gutten vår ble født. Sjekket det hos legen mange ganger, og legen mente det var kun var "vanen" av å kjenne noen sparke.

Skrevet

Hehe, ungen er ikke en del av nervesystemet til mor, men ungen er heller ikke i magen når en kjenner fantomspark.

Fantomspark kommer fra nervene som ligger i mageregionen til mor.

Skrevet

Jeg har hørt at fantomspark kommer av at de indre organene har vært flyttet på og nå finner sin plass igjen og at luft i magen dermed kan kjennes ut som spark før alt har normalisert seg.

Skrevet

Det kan også være at en har "leamus", og det kjennes ut som spark i magen. Men da er det vel leamus, og ikke fantomspark??

Skrevet

Ehhh... vet du egentlig betydningen av ordet? En kan kjenne fantomspark uten å være gravid, på samme måte som en kan ha fantomsmerter i et amputert bein.

Skrevet

17.03:

Eh.. Fantomsmerter kommer av at nervetrådene som var festet til en amputerte foten spiller en ett puss.

Siden et barn ikke er en del av et nervesystem, hvordan kan da sparkene kalles fantomspark?

Skrevet

Fantom = spøkelse. I smerte sammenheng betyr det at du har smerter i noe som ikke er der (en amputert arm f.eks og det skulles at nervetråden fortsatt er der ned til kuttet). I spark sammenheng kjenner du spark uten at det er en baby der (f.eks forklaringen med luft). Ordet fantom har ingenting med nervesystemet å gjøre selv om det brukes der

Skrevet

Babyen er jo ikke et ben! Fantomsmerter kan forklares med at nervebanene som er kuttet er jo fortsatt tilstedet og hjernen oppfatter at benet fortsatt er der!

Fantomspark, er bare innbilning, eller luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...