Blanco Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Skal på ul i morgen. Føler at det er noe som ikke stemmer. Føler meg ikke gravid og jeg føler at jeg lyver når jeg forteller det til folk. Når mannen min og jeg planlegger neste sommer med et barn til, føler jeg at jeg lurer ham. Jeg var på ul i uke 7 og så at foster var inni livmor og ikke utenfor. Siden det har jeg ikke vært på kontroll. Er i uke 15 nå. Det bekymrer meg at jeg ikke føler noe for eller om magen min, om kanskje noe er galt med fosteret. Om det ikke er noe galt med det, bekymrer det meg at jeg føler det sånn. Jeg blir ikke kvalm direkte, men det er ordet som beskriver best hva jeg føler når jeg er inne på slike forum som dette. Eller sånne uke for uke-greier, Det er liskom sånn man gjør når man er gravid. Og dermed gjør jeg det, for å late som alt er normalt. Men det er noe galt. Enten med meg eller forster... Det verste er at jeg ikke er rastløs engang. Bare helt rolig. .. Er ikke dette rart?
W29 Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 tror alt det vil endre seg i morgen når du ser det lille nurket holde på der inne jeg også syntes det virket uvirkelig og jeg ble "kvalm" ved tanken på å kjøpe babyutstyr og føltes rart å følge med på uke for uke osv. Men etter ultralyden i uke 19 så gikk jeg å kjøpte det første settet med klær til lille gutten min og jeg begynte å glede meg masse fordi jeg endelig innså at det virkelig var en baby der og den levde og hadde det bra.
Nikki 75 Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Tror ikke følelsene dine er helt uvanlige. Sannsynligvis vil du føle deg mer gravid når du har sett h*n på ultralyd, eller i alle fall når du begynner å kjenne spark. Uansett er det jo greit å ta den UL, sånn at du får sjekket at alt er i orden.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Hei:) Ville bare si at sånn hadde jeg det også da jeg gikk med første mann. Men ut kom en frisk og rask gutt som nå er blitt 4 år og som jeg elsker over alt! Jeg slet masse med selvfølelsen da jeg gikk gravid og har hele mitt liv følt at jeg har vært steril, sånn helt uten å vite hvorfor jeg skulle ha vært det... Men for min del tror jeg det hadde mye med lav selvfølelse å gjøre og det at jeg stadig følte meg uttafor og annerledes og hadde mye angst. Denne gangen har jeg det mye bedre, både med meg selv og med den lille i magen. Kanksje det hadde hjulpet det å snakke med noen- en god venninne e.l.? Ønsker deg masse lykke til i morgen- ta alt i ditt eget tempo og vit at alle er gravide på hver sin måte;) Klemmer fra meg
Blanco Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2009 Takk for svar. Dette er ikke en ting som er veldig lett å si til noen. Selv om man skal kunne oppleve sin graviditet på sin egen måte og alle må forholde seg til det, er det en viss forventning.. Man forventer liksom at en som er gravid er glad for det. Jeg håper morgendagen gir noen svar og noen nye, oppløftende tanker..
nutri Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Jeg hadde det litt sånn med førstemann. Bare uteblitt mens og positiv test var "beviset" på graviditet. Hadde ingen symptomer, ikke ømme bryst, ingen kvalme eller noe sånt som ofte oppleves tidlig. Ble nokså usikker om alt var ok siden det var så lenge mellom kontrollene. Følte meg nesten litt snytt for gravidfølelsen også. Men i etterkant er jeg jo bare happy at jeg var i kjempefin form hele svangerskapet og ikke hadde noen plager av noen slag (selv ikke halsbrann da jeg var høygravid). Forøvrig fikk jeg ikke så stor mage. Var ikke særlig synlig før rundt uke 24. Gikk med egne bukser hele graviditeten (lave i livet da, men...) Gravidfølelsen kom litt da jeg var på UL og så babyen for første gang. og mer etterhvert da jeg begynte å kjenne spark også. Men det tok lang tid før jeg egentlig skjønte det var babyen. Føltes som luft i magen i starten (visste jo ikke hva jeg skulle kjenne etter) :-) Gravidfølelsen kommer nok etterhvert.:-) Lykke til på UL
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Hvordan gikk det i dag? Håper det går bedre med deg nå! Mange klemmer og varme tanker din vei i mørket og kulda;)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 19. desember 2009 #8 Skrevet 19. desember 2009 Hvordan gikk det på UL'en? føler meg heller ikke gravid mange ganger.. Selv om jeg har hatt alle de vanlige symptomene og hørt hjertelyden 2 ganger.. Håper det endrer seg når jeg begynner å kjenne skikkelig liv, og har sett spira på UL'en..
Blanco Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. desember 2009 Det gikk fint! Men var hos en lege som ikke ville si mer enn at str på foster er som det skal være i fht hvilken uke jeg er i. Hvis jeg vi ha svar på om det er friskt, må jeg vente til ordinær ul i 26. januar. Tar utgangspunkt i at alt er bra og det føles mye bedre nå. Jeg føler meg ikke så veldig gravid, men mer enn jeg gjorde før ul. Den lille er superaktiv, men jeg kjenner det ikke da morkaken ligger ved fremre vegg denne gangen. It's all good in the hood:)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 det var da bra. Skal ha orinær UL dagen før deg, jeg:) gleder meg syyykt! Håper alt viser bra og sånt, hvis ikke får jeg nok vurdere en 3D-UL..hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå