Gå til innhold

Musikk under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og lurer på om jeg skal ha "soundtrack" til trøkkinga. Haha!

Men hva slags musikk trenger man å høre i en sånn situasjon? Og, vær så snill, IKKE si Enya!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt seriøst, jeg ga blanke F i hva jeg hørte under trøkkinga :D

Husker KUN stemmen til jordmor ved øret mitt og ingenting annet fra de siste 20 min av seansen. Hehe.

Skrevet

Hehe. Nei, jeg mente vel egentlig i timene FØR trøkkinga :P

Skrevet

Hehe!

Tro meg, om du har musikk i rommet, så kommer du til å pælme musikk spilleren i veggen!

Haha, tror ikke det er det du savner der og da ;-)

Skrevet

Hadde jeg tenkt på sånt der å da så hadde sikkert Rammstein, Korn og andre ting i den gata passa helt perfekt. Værtfall under fødselen til eldstemann da jeg var passelig forbanna på ei jordmor som sa at det bare var et par trykk igjen i over 2timer %&%# !!!! Da var jeg happy for at jeg så klokka, så da hadde det gjort seg med litt sinna musikk!

Under fødselen til minstemann hadde nok ingen hatt tid til å skru på cd`en engang =P To 25minutter fra vi kom på sykehuset til han var ute!

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men det er de timene som er mest slitsomme, tror ikke du vil ønske det da heller.

Men for all del...kanskje vært et forsøk.

Min mann tilbø meg mp3 spilleren iløpet av disse timene, for meg var det det siste jeg ville akkurat da..

Ville bare konsentrere meg om riene :-D

Skrevet

Unngå alt som lager adrenalin i kroppen din, adrenalin er kroppens verste fiende under fødsel :)

Fokuser på kos, kjærlighet, nærhet og ro er mitt beste tips.

Skrevet

Jeg innbiller meg at det kanskje kan hjelpe å ha musikk i ørene istedet for masete jordmødre, f.eks. Men nå går jeg selvsagt utifra at denne fødselen vil ta like lang tid som den første.

Skrevet

Godt tips, Dulosten. Vil liksom ha noe som roer meg ned, på en måte.

Skrevet

Detta har jeg vært på kurs og lært om, håper virkelig du slipper masete jordmødre.

Husk også at DU bestemmer over din kropp, ingen skal fortelle deg hva du kan og ikke! (Epidural forlenger også fødselsforløpet, og vondt gjør det uansett :D )

Skrevet

Takk for tipsene :) Jeg har født før, så jeg vet hva jeg går til, men man kan jo selvsagt aldri vite hvordan det skal bli neste gang.

Jeg vil gjerne ha litt mer kontroll denne gangen. Derfor musikken :)

Skrevet

Det er bra :)

Hvor skal du føde?

Skrevet

Ullevål. Fødte i Kristiansand forrige gang og var så utrolig fornøyd! Så nå er jeg selvsagt overbevist om at Ullevål er bare dritt og at jeg kommer til å HATE det. Hehe.

Går nok greit, skal jeg se!

Skrevet

Fødte min første der, på Føde A.

Det gikk veldig fint, men jeg var litt ung og hadde ikke peiling på hva jeg gikk til og hva fødsel gikk ut på. Noe som førte til provovsert vannavgang, ekstreme hyppige og kraftige rier og epidural. Uff.

Siste på Føderiket, 4,5 time fra jeg våkna (av naturlig vannavgang) til gutten var ute. Tenk at det er så stor forskjell :) Hehe.

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg hadde store planer om å høre på bob marley under fødselen, men så ble det haste-ks.. kanskje like greit, hadde vel ødelagt min sans for marley kanskje..

Skrevet

Tja, på fødestua mi sto radioen på, og det var helt greit. Hadde ikke ønske eller behov for noe annet rett og slett.

Skrevet

Det er vel viktig at du hører på noe du liker! Ellers går det som andre sier at du pælmer cdspillern i veggen hehe :)

"Neiii såå tjukk du har blitt" er kanskje ikkje noe lurt å høre på fks. Hihih.

God ide å ha musikk til fødselen. Ingenting roer meg meir enn å høre på musikk eg liker. :D

Skrevet

hihi.. joda. då må du skru på VELDIG høyt.

-for jeg tror eg ropte helt til Afrika.

Skrevet

Jeg hørte på radio under hele fødselen jeg. Funka fint det:-) Ble kommentert under pressriene at det var fin fødselsmusikk;-)

Ikke at jeg husker hva som ble spilt:-p

Skrevet

Bob Marley var ingen dum ide! Kanskje jeg får en skikkelig kul, laidback unge? Hehe.

Skrevet

Hørte på nattradio da jeg fødte eldste:) Veeeldig rolig og behagelig!! Kamilla og tyven ble spilt ideet hun kom ut...*sukk* :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...