Gå til innhold

Namsmannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre klart å rote det til med en regning og skylder 19000. Har fått beskjed om at det er overført til namsmannen. Har skrekk for å åpne konvolutter og svarte ikke på brevet innen fristen for å oppgi inntekt og eiendom. Er det noen som vet hvor lang tid det tar før de evt kommer på døra? Kommer de på dagtid eller på kveldstid? Har prøvd å ringe, men fikk ikke svar der i dag og nå har jeg angst :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har inntekt så vil få få fast trekk i inntekt til gjelden er betalt. Har du ikke inntekt eller så lav inntekt at det ikke er noe å trekke av så vil namsmannen hente bil eller eve. andre ting du eier for å dekke inn gjelden

Skrevet

Hei!

Jeg har rotet i mange år,og ikke åpnet brev og regninger osv.(orden i sakene nå.)

Ring kommunen og be om samtale med gjeldsrådgiver,si det haster.

Det gjorde vi,og slapp å miste leilighet eller bil.

Det ble heller ikke tvangstrekk av lønn,fordi vi fikk i orden en ned.bet.plan.

Lykke til! Alt ordner seg til slutt:)

klemklem

Skrevet

Hei!

Kanskje du skulle få hjelp av en god venn/venninne du stoler på. Så kan dere sammen gå over finansene og se over hva det er snakk om dette.

Kommunene skal også ha en tjeneste for gjeldsrådgivning, men dette fungerer ofte ikke. Kanskje du skal ringe og høre hva din kommune kan tilby, samt ventetid?

Evt snakk også med en psykolog, slik at du får orden på hjernen og klarer å åpne brevene dine før det er for sent..

Lykke til! Du klarer dette! Ta tyren med hornene! Ring i dag! Evt i morgen tidlig! Heia heia!

Skrevet

Vi fikk veldig god hjelp av gjeldsrådgiver,det var ventelister på fire mnd,men vi kom inn før fordi vi hadde små barn og sto i risiko for å miste leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...