Gå til innhold

Småbarn og minus 10 grader og det der...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal en tur til broren min på lørdag. Han bor i Oslo. I Oslo er det jo som regel litt kaldere enn her som jeg bor (litt lenger sør) og ser at det er meldt kaldt nå fremover.

Men hva gjør man om det er kaldere enn minus 10 grader? Tåler ikke barna å være ute i det hele tatt da? Vet at det er pga lungene deres. Men hva gjør man om man da skal besøke noen, må parkere et stykke unna og gå en 10-15 minutter utendørs?

Det kan jo hende det ikke er så kaldt lørdag da (håper det!). Jeg bare lurer litt på hvordan andre løser dette i sånne situasjoner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Hva skulle vi i Oslo gjort om det var mange minusgrader hele vinter`n? hehe. For ikke å snakke om nordpå, de hadde jo aldri kunnet gå ut.

De skal vel ikke sitte i snøen i flere timer :)

Kle godt på dem og kos dere med kulda.

Skrevet

Det går vel ikke helt fint om det er nabefalt å ikke ha så små barn ute i så kaldt vær? Det er jo en grunn til anbefalingene regner jeg med, he he:)

Altså, vi skal jo innover uansett da. Det må vi jo. hmm.

Skrevet

Det er vanlig å ta de minste inn for å sove etc. ved ti minus her i byen, siden rå, kald luft fort kan være guffent i små lunger. Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å verken bære eller trille en augustunge ute i 10-12 minus når det er for såpass kort tid.

Skrevet

har aldri hørt den anbefalingen jeg...

og jeg fikk desmeber baby men jeg var da ut for det.. men jeg gikk jo ikke noen timers lange turer da. pakk godt på babyen så går det nok helt fint.

Skrevet

Jeg lurer litt på hva man egentlig skal gjøre når man f.eks bor på tynset, på røros, i indre troms og på finnmarksvidda der minusgradene ofte krypper under -20 i perioder om vinteren..... Skulle man ikke beveget seg ute med småbarn så hadde man jo vært totalt avhengig av å ha et lager av alt mulig rart nå i hus.

Det går helt fint å ha ungen ute ei stund, bare ikke sett den ute i flere timer sammenhengende! =)

Skrevet

Nei, vi skal jo uansett ikke sette fra oss ungen ute noe sted. Ha ha, det gjør vi ikke i byen her engang:)

Men heller bare unngå de lange gåturene utendørs OM det blir kaldt da. Takk for tilbakemeldingene.

Syns egentlig det var kaldt nok ute i dag jeg da, med minus 3/4 og kald vind. :(

Skrevet

Greit å være ute, men lurt på pakke babyen godt inn og ha kalesjen oppe slik at det blir lunt.

Skrevet

skal dere være ute mer enn i en kort stund, er det lurt å bruke kuldekrem i ansiktet.

Skrevet

Hvis du er i tvil er det jo bare å kjøre til døra, levere barna og deretter parkere bilen. Evt. få broren din til å parkere for deg.

Skrevet

Ja, vi får evt kjøre til døra. Broren min kan ikke kjøre, så ikke så lurt at han parkerer. Det er det bare mannen min av de voksne som er med denne dagen som kan, he he:)

Skrevet

Å sammenligne Røros med Oslo når det kommer til kuldegrader og effekten av disse, blir helt feil. Luftfuktigheten er ulik. Ti minus i Oslo er jævlig mye kaldere enn ti minus på Røros, ass.

Skrevet

I gamle dager, hva gjorde de da?? Tror nok de hadde med ungene ute i en liten halvtime da også i -10 =)

Tror det går greit jeg =) KAN være lurt å ha på litt klær på de da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...