muffis♥ Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Jeg pumper meg en del, siden småen her noen ganger nekter å ta brystet. De siste dagene synes jeg at melken har skilt seg sånn, spesielt hvis den har stått i kjøleskapet og skal varmes opp. Masse fett henger da igjen inni flasken og smokken. Ganske irriterende, og det er jo viktig for ham å få i seg dette fettet... Noen som vet noe om dette?? Varmer flaskene i et litermål med vann ca 45 grader...
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Den skiller seg alltid, er helt normalt. Men bare rist på den når den er varmet opp så blander den seg igjen.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Varm den litt mer enn 45 grader, så blander det seg lettere. Har funnet ut at dersom jeg varmer til nærmere 60 grader og så kjøler ned, blir den mye lettere å riste ut, og alt det gode fettet blander seg fint med resten av melka.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Men melka skal jo ikke varmes opp til mer enn 40 grader, da mister den mye av næringsstoffene... Så rart at den ikke blander seg igjen, det gjør alltid min melk.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Det visste jeg ikke, takk for info! Har du en kilde på dette? Bør visst oppdatere meg på pumpekunnskapene mine :-)
muffis♥ Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2009 kanskje den har vært for kald rett og slett... Den gangen den var mest klumpete hadde jeg varmet den under springen på Ikea
Overraskelsen Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Min erfaring er at melka må opp i kroppstemperatur+ for å blande seg skikkelig. Hvis ikke har jeg inntrykk av at babyen sliter med å suge den ut av flaskesmokken.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Hos meg var det bare å riste kraftig på flaska/beholderen jeg hadde melka i før jeg varmet den opp, så blandet det seg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå