Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Jeg er alenemor, med to skjønne unger som fortjener det beste. Men nå sitter jeg her å griner mine tårer... Hadde lånt meg et kjøleskap, og i går måtte personen ha det tilbake.. så mamma kom med et som ho hadde. Helt greit, men det virker jo ikke!!! og all julematen jeg hadde kjøpt må nå kastes, for den er ødelagt. Jeg har ikke råd til å kjøpe meg kjøleskap nå, og jeg vet ikke om noen som har heller som jeg kan få lånt en periode. Mamma og xen min hadde avtalt over hodet på meg noe ang ungene, og jeg blei forbanna og sa fra... så nå sitter xen er forbanna på meg og mamma sitter å er sur. Jeg må nå sitte her uten kjøleskap resten av jula og til over nyåret til jeg kanskje kan få til å ordne noe.. Og julaften blir vel jeg og ungene hjemme alene vil jeg tro. god jul til alle
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Har du sjekket finn.no ? Mange som gir vekk kjøleskap eller selger kjempebillig, funker vel med et brunt et fra 70-tallet i en periode :-) Sikker på at all maten er ødelagt da? mye som tåler å stå i romtemperatur en stund uten å bli ødelagt... Kan du ikke ordne opp med din mor så kan dere kanskje feire med henne? Det ordner seg det der, vettu :-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Men kjære deg. Isteden for å sitte å deppe over noen bagateller, kan du ikke gå på finn.no å se om det er noen som gir fra seg et kjøleskap der? Tenk at folk har det faktisk verre....
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Har allerede vært å sjekka.. ingen her i området som har noe å gi vekk el selge... Dette her er faktisk ikke bagateller når det kommer sånn... jeg hadde en edamer ost, ikke åpna, men i det jeg åpner den må den legges kjølig.. en juleskinke, ikke åpna, men må i kjøleskap når den er åpna...og masse annet pålegg...som nå er ødelagt... Og....nei, mamma får komme å be om unskyldning for det som er blitt gjort... legger meg ikke flat denne gangen her.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Gå på Elkjøp. De bruker hvertfall å ha kreditt som er rentefri i 4 måneder. Dette gir jeg kjøleskap nå med en gang, og i tillegg 4 måneder å ordne penger. Der er greie kjøleskap til rundt 3000. Tror du bare trenger betale et par hundrelapper når du får kjøleskapet. Si det haster med leveringen, og at du må ha det i dag. Så kanskje du slipper å kaste all maten. Ikke sett deg bare ned å gråte. En kan ordne noe bare en prøver. Jeg er selv alene, så jeg vet hvordan det der er.......
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 tviler på at jeg får kreditt på elkjøp... Sliter med betalingsannmerkning som følger meg etter bruddet med xen.. Har tenkt den tanken...men har mine tvil... Hi
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Da snakker du med elkjøp om du kan kjøpe kjøleskap på kreditt, så kan du betale tilbake litt hver mnd.. Og nå er det ganske kaldt ute, så sett maten ute så holder den seg kald:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Skjedde oss en vinter også. Fordelen nå er at du kan legge frysevarene ut og kjølevarene på loft eller i kjeller (kaldt nok i massevis om du ikke varmer opp de rommene). Bruk plastbokser så ikke musa går på. Så setter du inn en annonse (nødrop) om at du trenger et billig kjøleskap og ringer noen venner/familie, så blir dere flere i jula Ittno problem!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #10 Skrevet 16. desember 2009 sosialkontoret da. Si at maten blir ødelagt. Ring dem NÅ. Banken. Be om kontokreditt til februar eller noe. husleien- spør pent om du kan dele opp betalingen der. Fantasi, og ikke gråt, løser problemer. Tenk etter hvilke løsninger som KAN virke, og du vet ikke hvilken før du prøver.
Sånn kan det gå Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Om du leverte tilbake det andre kjøleskapet i går tviler jeg meget sterkt på at all maten allerede er ødelagt. Et knapt døgn i romtemperatur takler i hvertfall edameren. Har heller aldri opplevd at vanlig pålegg blir ødelagt av å bli glemt på benken over natta f.eks. Ta maten og legg den ut i kulden til du har fått skaffet et nytt kjøleskap og så sjekker du da hva som er i orden og ikke ved å lukte/smake på det. Og om det ser ut til å trekek ut før nytt skap er på plass så bruk opp maten så fort du kan nå.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Om det er kjølig ute, så pakker du maten i en plastkasse og setter den der inntil videre. Eller så stikker du over til naboen og spør om du kan låne litt plass i kjøleskapet hennes så lenge. Så ringer du frelsesarmeen og hører om de har noen brukte kjøleskap du kan kjøpe. Alternativt så ringer du alle el-butikker i området og hører om noen har B-varer eller kjøleskap på tilbud som du kan kjøpe på avbetaling. Sett inn annonse i lokalavisa, sett opp lapp i nærbutikken osv. Så ordner det seg nok.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 Først går du over til en nabo og spør om å få låne litt plass i kjøleskpet dems. Så tar du en tur på NAV og ber om krislån. Visse ensenielle ting skal man ha, kjøleskap er en av dem.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. desember 2009 #14 Skrevet 16. desember 2009 Tvil kan du ha, men ring og hør. Kan jo være de er ekstra snille nå i juletider:) Smil og vær glad:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #15 Skrevet 16. desember 2009 Legg maten ut der det er kaldt. Sjekk det kjøleskapet du har nå. Står kontakten i? Er det påslått? Er sikkringen i orden? Sjekk nøye under "gis bort" på Finn. Ta en telefon til avfallsplassen du sokner til. Der kan du ofte få brukbare skap veldig billig. Ring Elkøp eller andre tilsvarende butikker. De har ofte ødelakte ting som virker, men ser ille ut.
Full house Skrevet 16. desember 2009 #16 Skrevet 16. desember 2009 Nei men herreguuud, så tiltaksløs du er da!! Her er det hauger av GODE forslag, se til å tørk snørra å gjør noe med situasjonen din! Dette var ikke akkurat verdens undergang, sorry!
giggsi Skrevet 16. desember 2009 #17 Skrevet 16. desember 2009 Eier du leiligehet eller hus? Gå i banken og spør om du kan få slippe å betale renter og gebyr 1 mnd,så kan du kjøpe kjøleskap. Har du ingen venner med 2 kjøleskap som kan låne deg ? Eller noen som kan låne deg penger til kjøleskap?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #18 Skrevet 16. desember 2009 Det er kaldt ute... litt harry, men funker... legg maten i en pose på verandaen til du har fått deg kjøleskap... eller om du har et rom som du ikke bruker så kan du åpne vinduet og lege det i vinduet, da holder det seg bra til du får ordnet kjøleskap. Familieproblemene må du nok fikse opp i selv... kanskje er det like greit å være alene med barna den dagen om alternativet er krangel. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #19 Skrevet 16. desember 2009 Trenger jeg å svare på hvert enkelt innlegg her? Jeg prøver å gjøre noe med det.. Må ringe nav el banken i morra tenker jeg... akkurat nå sitter jeg med gråten i halsen igjen, så jeg klarer ikke snakke i tlf.. Verdens undergang er det vel ikke for de som har kontoen full av penger. Men det har faktisk ikke jeg...
Full house Skrevet 16. desember 2009 #20 Skrevet 16. desember 2009 Blir faktisk litt irritert på deg. Du prøver ikke å gjøre noe med det, når du sitter på DIB å griner. Dette har IKKE vært verdens undergang for meg, og jeg lever på lærlingelønn. Så jeg har ikke kontoen full av penger. Om du virkelig ville, så hadde du helt sikkert klart å fått tak i et skap ila. dagen. Og varene som er ødelagte, kunne du lagt ute eller på et kaldt rom. Det er et kjøleskap! Ikke liv eller helse, tenk på det du.
clueless85 Skrevet 16. desember 2009 #21 Skrevet 16. desember 2009 Du kan få låne ett kjøleskap av meg, hvis du bor i bergen da!?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #22 Skrevet 16. desember 2009 Er det mulig??!! ALT går til helvette??!! Tror du har det litt for godt jeg, om det er ALT!
giggsi Skrevet 16. desember 2009 #23 Skrevet 16. desember 2009 Hva med å se i avisen om noen trenger hjelp til julevask,snømåking e.t.c så kan du tjene penger til nytt kjøleskap.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #24 Skrevet 16. desember 2009 Bor i leilighet, i under etg, så veranda har jeg ikke. Det er ikke bare kjøleskap og krangel med mamma som er alt... det er mye mer, men det orker jeg ikke ta her. men dette her var rett og slett dråpen. så jeg har ikke lov å hyle ut min frustrasjon, men alle andre har lov... Jeg har gjør andre ting også enn å sitte her... er første gang jeg er her inne på allefall en mnd. Så ikke gidd å begynn å kritiser. Jeg jobber med saken med å få tak i et kjøleskap, men det er ikke lett, det er ikke så veldig mange som har et stående som de ikke bruker. Bor på sørlandet til deg som spurte.... HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #25 Skrevet 16. desember 2009 Etter å ha lest innlegget ditt, så gikk jeg inn på finn.no, og fant store mengder med kjøleskap til kr 300,- Helt sikker på at du finner et i nærheten av der du bor. Jeg syns kanskje det er på tide å ta seg litt sammen, skjønner at det er kjipt når sånne ting skjer, men hvis du bare tar tak i problemet så kan du løse det på et par timer. Ikke for å være slem, men du får heller klare å svelge gråten noen minutter. Det er faktisk ikke så ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå