Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Åh, nå er jeg så lei at jeg må bare frese litt! Jeg har kronisk astma, og som så mange ganger tidligere er jeg nå midt i vinterens første lungebetennelse. Jeg er slapp, sliten, hoster så det høres ut som jeg vrenger ei lunge, sitter i sofaen om natta og dupper, for om jeg legger meg ned så får jeg ikke puste, jeg kan ikke snakke uten pustepauser for hver 4. ord, og om jeg får dusjet så føler jeg at jeg har gjort et skikkelig arbeidsslag. Allikevel klarer den ene etter den andre å lire av seg "så heldig du er som er sykmeldt sånn rett før jul. Da har du jo masse tid til å handle, bake og kose deg!" Hvilken part av SYKmeldt er det folk ikke forstår? Jeg er ikke heldig. Jeg orker faktisk ikke å gjøre en brøkdel av det jeg skal, og allikevel presterer søstra mi å spørre om jeg ikke kan gjøre noe for henne som jobber, siden jeg tross alt er hjemme om dagen... Grrr *hosthost'rrrrr!!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Du har min fulle sympati høres ikke godt ut!! Du vet hva du skal si når noen av dem blir sykmeldt!! GOD BEDRING!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Folk tenker ikke mye lengre enn nesen sin.. jeg gråt mine modige tårer tidl i høst da jeg ble sykemeldt pga infeksjon og mye kynnere.. lå rett ut, og prøvde jeg å nærme meg støvsugern eller ta en tur på butikken så kunne jeg glemme å stå oppreist mer den dagen. mange som kommenterte hvor heldig jeg var som kunne "kose" meg hjemme, og bli ferdig til jul i god tid... God bedring- og lukk ørene for nepskrell rundt deg:)
2 små og en undulat Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Folk sier mye rart.. Hadde du sagt til meg at du er sykmeldt hadde jeg heller sagt "oi, det må være slitsomt å være syk nå rett før jul.." God bedring:)
DK+2 Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Jeg er også sykemeldt, men av helt andre årsaker enn deg da.. er gravid i uke 25, sliter masse med kvalme, og har veldig lite energi. Syns det er superkjedelig å være sykemeldt, siden jeg er hjemme - hele tiden! Men har ikke så mye valg akkurat nå... hadde det vært opp til meg, skulle jeg vært i superform og i full jobb! Blir irritert på de som tror det er så kjempekoselig å gå hjemme å være sykemeldt, nei, for det er ikke det, tenk! Tør nesten ikke tenke på bl.a julegavene som skal handles og huset som skal vaskes..
DK+2 Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Forresten, god bedring til dere alle, forhåpentligvis er vi snart alle i bedre form og kan komme oss ut i arbeid igjen!!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Takk for sympati og ønsker om god bedring! Det hjelper litt å høre at jeg ikke er den eneste frustrerte...god bedring til alle andre syke også! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå