LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Jeg spør fordi jeg ikke vet. Er det en stor gruppe som ikke kan ta vaksinen? Eggallergi er jo ikke et problem slik jeg har forstått det. Så hvilke andre grupper kan ikke vaksinere seg?
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Mannen får veldig kraftige reaksjoner på konserveringsmiddelet som er brukt i denne vaksinen og kan derfor ikke ta den, men det er visst ganske sjeldent så det er vel neppe store grupper som ikke kan ta den.
2 hjertegull :) Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 www.pandemi.no skjekk OGSÅ www.vaksineaksjon.no
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 De som får anafaly...hvordandetnåennstaves sjokk, kan ikke ta den. Dessuten er det flere som reagerer på enkelte av virkestoffene som er i vaksinen. Den verste gruppen er dog de som har andre sykdommer som gjør at kroppen verken tåler vaksinering eller sykdommen det vaksineres mot. Folk som f.eks får cellegift og har kroppen "på bunn" fra før, og som da i tillegg er i risikogruppen dersom de skulle bli syke. Det er flere sykdommer som gjør at både vaksinen og sykdommen kan være farlig, og ikke alle disse er så syke at de er konstant hjemmeværende eller innlagt noe sted. De ferdes ute i samfunnet sammen med alle oss andre. Så jo flere som er vaksinert jo bedre beskyttet er disse mot sykdommer som kan være livstruende for dem.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2009 fant ingen infp på pandemi sine sider om hvem som ikke kan vaksinere seg. Mulig jeg er blind?
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Ser nå at de med alvorlig eggallergi får tilbud om Celvapan, så da kan de vaksineres også ... Så da må du se bort fra den første linjen min.
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Folk med dårlig immunforsvar, som folk som tar cellegift, kan jo ta vaksinen. Problemet er at det er veldig usikkert om den har noen effekt.
Gjest ->>- Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 De som er hyperallergiske mot ett eller flere virkestoffer (skjønt det fremskaffes erstatningsvaksine til den største av disse gruppene; eggallergikerne - mener den kommer rundt nå); folk med svært nedsatt immunforsvar som kan risikere å dø av de normale birvirkningene; og kanskje den største gruppen - barn under seks måneder og gravide i første trimester.
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Hæ? Minien vår fikk ikke vaksinen pga mild eggeallergi, og dette var for hum ... 2 uker siden ca.....
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #10 Skrevet 16. desember 2009 Da kan du gå tilbake og få den hvis du vil. Mild eggeallergi er ikke et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå